Az EA azt már korábban is meglebegtette, hogy szeretnének beszállni a GTA és Assassin’s Creed méretű, nyíltvilágú akciójátékok piacába, ennek irányába pedig most még egy lépést tettek. A kiadó gazdasági igazgatója, Blake Jorgensen a UBS Global Technology Conference során mondta el, hogy éppen egy ilyen játékon dolgoznak, és meg is van az ideális emberük a feladatra.
„Igazán sosem készítettünk játékokat az akció zsánerben, pedig ez az ipar legnagyobb kategóriája. Ezek az Assassin’s Creed típusú programok; nyílt világ, inkább singleplayer, mint multiplayer. Mindez nem olyan terület, amiben dolgoztunk volna. Nemrég felvettük Jade Raymondot, aki a Ubisoftnál az Assassin’s Creed sorozat mögött állt, és most egy akciójátékot készít nekünk az éppen formálódó montreali stúdióban.”
Jade Raymond júliusban jelentette be, hogy csatlakozik az EA-hez, ahol új, érdekes projekteknek és szellemi tulajdonoknak a kitalálása és kivitelezése a feladata. A csapat a Motive nevet kapta, és szorosan együttműködik a BioWare Montreallal, illetve az irányításuk alá tartozik a kaliforniai Visceral. Az első projektjük az Amy Hennig (Uncharted) által írt Star Wars játék lesz.
Viszont egy sztori orientált TPS vagy FPS neadj isten RPG vagy ARPG elég üdítő színfolt lenne végre. A technika ott van a seggük alatt (Frostbite 3), csak használni kell.
... tudomásom szerint a "dlc quest" név már foglalt ! :DDD