
Maga az atmoszféra roppant dicséretes. A sztorit mesélő képregényes megoldás régi és olcsó sallang, de itt nagyon jól működik, mert illeszkedik a játék háttérvilágához. Mintha csak egy 80-as évekbeli B-kategóriás sci-fit néznénk, ami tele van animés és filmes utalásokkal. Szárnyas fejvadász, Ghost in the Shell, Akira, Mátrix, Johnny Mnemonic... mindez süt a falakról, a textúrákról, holott a konkrét forgatókönyv egyszerű, mint a nyári homokvár. Adva van az izomagyú, pénznek élő zsoldos, aki egy elzárt városrészben ragad egyedüli fegyveres erőként. A gépek egyszerre ellepik az utcákat, mindenkit megölnek, mi pedig az első pályától kezdve karistoljuk a fémet.
„Time to blow shit up!”
A világ tehát meggyőző és hangulatos, ehhez pedig régimódi játékmenet társul. A Hard Reset elsőre olyan, mintha visszarepültünk volna a 90-es évek végére. A pályák kisebb szakaszokból állnak, lineárisak, az ellenfelek szó szerint özönlenek, a visszatöltődő élet és pajzs helyett pedig energiacsomagokat kell gyűjtenünk, különben feldobjuk a bakancsot. Mindez mára elavultnak tűnik, de talán nem véletlen az exkluzív platformválasztás, ugyanis a Hard Reset nem a Halón és Call of Dutyn nevelkedett játékosoknak szól, hanem azoknak, akik folyton szajkózzák, hogy „de bezzeg régen”. Én a magam részéről abszolút elfogadom ezt, s mivel a készítők igyekeznek változatossá tenni a dolgokat, lehetséges, hogy a teljes verzió sem fullad ki a végére. A demóban sajnos csak az első főellenségig lehetett eljutni, az viszont jól hozta a régi FPS-kliséket. A Titánnak keresztelt boss akkora, hogy jóformán kilóg a képből, támadásait pedig nem könnyű túlélni, és ez egyébként igaz az egész játékra. Mivel nem a teljes változatot próbáltam, remélhetőleg a balanszon még igazítanak a fiúk, mivel ebben a verzióban piszok kemény dió volt játszani -- egy szakaszon például muszáj voltam levenni a nehézséget easyre, holott normalon kezdtem, s még van hard, illetve insane fokozat is.A nehézség persze nem a kiemelkedő MI-nek köszönhető (bár mi tagadás, az is jól szerepel), sokkal inkább a túl szűk tereknek és a nagyon durva túlerőnek. A Hard Reset nem az a játék lesz, ahol szuperhősként ugrabugrálva irtjuk majd az ellent: itt a gépek komoly fenyegetést jelentenek. A kisebbek annyian vannak, hogy sokszor át sem látunk köztük, a nagyobbak pedig nem elég, hogy hatalmasat sebeznek, de olyan gyorsan mozognak, hogy ember legyen a talpán, aki bírja reflexszel. Mindez még nem lenne gond, de sajnos hősünk irtó lassú és csak rövid ideig bírja szuflával a sprintet, a szűk folyosókon pedig nem sok lehetőség van taktikázni. Bízzunk benne, hogy a későbbi pályák kicsit nyitottabbak lesznek, a motor ugyanis jól láthatóan bírja a nyílt terek megjelenítését.
Gépszabadság
Az előzetes verzió feladatai kimerültek kapcsolók nyomogatásában és falak felrobbantásában, ezzel is a dicső múlt előtt tisztelegve, fegyverek terén viszont láthatóan a jelen mutatott példát. Mindössze két mordályt próbálhattam ki, a plazmapisztolyt és az alap gépágyút, ezek pedig fejleszthetőek csakúgy, mint hősünk felszerelése. Ehhez sárga upgrade kiteket kell gyűjtenünk, melyekből rengeteg van elrejtve a pályákon, illetve a robotok is dobnak ilyet, csak kisebb arányban. További modern elem az iránytű, mely az R megnyomására megmutatja, merre kell mennünk. Furcsamód mégsem érezni azt a kettősséget, amit a Duke Nukem Foreverben, tehát ha a többi pályán is megtartják az egyensúlyt a készítők, a Hard Reset válhat a régi és új közti átmenet iskolapéldájává. Csak mondom, a pályák legyenek nagyobbak...
Fű télleg használhatatlan konfig... végül is mi ez az én 2 GHz-es mezei kétmagos 2 GB RAM-mal és egy 256-oss VGA-val futó gépemhez képest... Asszem ezzel sem még egy darabig.
várjuk nagyon a játékot
Én tényleg szinte mindenben meg tudom látni a szépet, mert én még nem ezeken nőttem fel, és még mindig rácsodálkozok sokmindenre, hogy manapság már nem csak a top fejlesztők képesek ilyesmire
Egyébként nem volt rossz bemutató, egész kedvet kaptam a játékhoz, bár még mindig nem rajongok az oldschool shooterekért.
ui. Azért én nem írnám erre a gépre, hogy kiöregedett, legalábbis szerintem sokan cserélnénk veled..
A képek egyszerűen nem elég dinamikusak ehhez a látványhoz. Mellesleg a technikai értelemben vett grafikán túl a művészi megvalósítás is sokat dob az élményen.
@Hofi3: Ezért írtam, hogy képeken egész más.