A játék különlegessége, hogy a VR központi szerepet kapott a fejlesztés során és mindent ehhez igazított a nDreams csapata. A 2015-ös Gamescomon az igen ígéretesnek látszó projectről kaptunk egy kommentárral ellátott játékmenet videót, ahol bemutatnak minket a kétes eszközöket bevető, Assembly nevű szervezetnek, az egyik főszereplő, Madeline Stone szemszögéből.
A történek másik szereplője Cal Pearson egy, az Assemblyben dolgozó tudós. Őt a laborban ismerhetjük meg ahogy lassan kibontakozik előtte, hogy valójában mit is csinálnak a szervezetnél. Még Madeline érkezése előtt nyomozni kezd és baljóslatú dolgokat fedez fel maga körül. Nyilván, a két történet egy ponton keresztezi egymást, viszont, hogy ez pontosan hogyan is történik meg, arra várnunk kell a játék megjelenéséig.
A fejlesztők fontosnak érezték, hogy az új VR játékosok lassan, finoman merüljenek bele a virtuális valóságba, ezért a történet elején, Madeline szemszögéből egy kocsihoz vagyunk rögzítve, ahol limitált a látóterünk és nem tudunk mozogni. Ahogy a játék folytatódik, Stone-nak különböző próbákat kell kiállnia, hogy bekerülhessen a szigorúan válogatott tudósok körébe. Mint azt említettem, a játékmenet a VR köré lett tervezni, így a feladatok is. Ez azt jelenti, hogy a megoldások során nyomoznunk kell és minden apró részletet meg kell vizsgálnunk, amire a 360 fokos, nagyon részletes környezet kiválóan alkalmas. A fejlesztők szerint, elképesztő élmény, amikor az ember bedugja a fejét egy virtuális szekrénybe és tényleg megvizsgálhat benne mindent.
Megjelenési dátumot még nem kaptunk, de várható, hogy a VR szemüvegek megjelenésével együtt adják majd ki a játékot.
A The Assembly nagyon sokat ígér és őszintén szólva, ez az első olyan program, ami nekem is felkeltette az érdeklődésemet a VR iránt. Elég bátor dolog a fejlesztők részéről, hogy a játék csak Project Morpheusra, Oculus Riftre és HTC Vive-ra jön ki, de ha minden jól megy, ez a bátorság kifizetődik és a jövőben sok ilyen játékot látunk majd.