Nagyszerűen indított a Fallout 3, szép számban veszik, sorra zsebeli be a jobbnál jobb értékeléseket, azonban bugos, mint a fene, konzolon és PC-n egyaránt. A hibák között szerepelnek a rosszul betöltött vagy használhatatlan mentésfájlok, a grafikai hibák, sőt olyan esetekről is kaptunk hírt, hogy egyesek nem tudták befejezni a játékot. Azonban, mondhatni rövid hallgatás után, a Bethesda fórumán a Gstaff álnevet használó moderátor, szűkszavúan ugyan, de megnyugtatott mindenkit, hogy már formálódik egy patch, ami remélhetőleg megoldja a megannyi problémát. A hibajavítás PC-n, PS3-on, és Xbox 360-on is meg fog jelenni, de azt sajnos még nem tudjuk, hogy mikor, sőt még azt sem, hogy mely gondokat orvosolja, de biztos megéri várni, rosszabb csak nem lehet...

Fallout 3 patch készül
Készül egy átfogó, és remélhetőleg minden nagyobb gondot orvosló hibajavítás a Fallout 3-hoz, már csak az a kérdés, hogy mikor fog megjelenni a tapasz.
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
Kapcsolódó információk
Fallout 3 megjelenés:
2008. október 31.
Fallout 3 gépigény:
CPU: 2400 MHz,
RAM: 1024 MB,
VGA: 256 MB,
HDD: 6 GB
Ez még átlagos és elfogadható
igen, igazad van, ea tucatjátékok, töredék szabadságfokkal, tényezővel. ezekben a szabad, nagyterű játékokban, mint oblivion, stalker, fallout3, de mondhatom a sacredet is, sokkal több a tényező, lehetetlen mind végigpróbálgatni.
pontosabban nem lehetetlen, ha téged nem zavar, hogy 20 évet vársz egy játékra és 500000et fizetsz érte (hasból 2 szám), és a kiadót se, hogy egy rég elavult játékot dob a piacra egy vagyonért, amit nem vesz meg senki...
amúgy kíváncsi lennék, hány példa van ilyen jellegű játékkal kapcsolatban nyílt bétatesztre.
1. így is elkelnek a játékok
2. képtelenség olyan mértékű tesztelést csinálni, hogy minden bugot kiszűrjenek, még egy lineáris fps esetében is rengeteg pénzbe és időbe tellene az utóbbi 3 év összes hardverkombinációján mindent végigpróbálgatni, ami
2.a. még tovább növelné az árakat
2.b. hátrányba juttatná a fejlesztőt/kiadót: iszonyatos verseny megy a vásárlókért, pár hónap csúszás, rosszul időzített kiadás porig rombolhatja az eladási esélyeket
én azt hiszem, hozzá kell szoknunk ahhoz, hogy a srácok összepofozzák az anyagot ahogy tudják, aztán majd a vásárlók, mint 2. vonalbeli tesztercsoport reklamálunk és jönnek a paccsok. persze van olyan szarvashiba amit nem értek, pl elsővonalbeli címek megjelennek korrekt szélesvásznú monitor támogatás nélkül (engem nem érint, de rengeteg van már).
egy példa:
azt hiszem, egyetérthetünk abban, hogy a gyógyszerkutatás/gyártás minősége, ellenőrzése fontosabb, és nagyobb szigort kíván, mint a videojátékoké. mégis, a gyszerkutatás utolsó fázisa, amikor már piacon van a gyszer, eszi a nép, s a visszajelzések alapján módosítanak javallatot, figyelmeztetéseket, mellékhatásprofilt - vagy akár kivonják a forgalomból (mint pár éve a vioxxot). az engedélyezést és a piacra kerülést nagyon hosszú, költséges és alapos vizsgálatok előzik meg, mégis ami kimondja a verdiktet az az, hogy hogyan szerepel a valós életben.
ugyanúgy, ahogy nem lehet kiszámolni hogy mari néniben mit csinál a gyszer, nem lehet megmondani, hogy pistike gépén, ha ekkor és itt és ezt csinálja pistike, hogy bugzik be a játék. a realitás az, hogy letesztelik mind a gyógyszert, mind a játékot ahogy tudják, és reménykednek a legjobbakban, ha vmi adódik akkor meg megpróbálják orvosolni...
Mondjuk az is igaz, hogy hardverfüggő. Nekem az előző gépemen a S.T.A.L.K.E.R. tökéletesen futott, kb. 2X, ha kidobott, meg volt egy XRay engine error. De más nem. A mostani gépemen meg folyamatosan kidobált, és nem tudtam végigjátszani már rajta.
Elfogadjuk vagy nem ezt, hogy nem lehet tökéletesen kiszűrni a hibákat, akkor is tény, hogy én nem azzal akarom tölteni az időmet, meg a többi játékos sem szerintem, hogy félóránként visszalépeget a játékba, meg restart, mert annyira lefagyasztja a gépet, vagy, hogy egy patchre várjak, ami talán kijavítja a hibákat, hanem játszani szeretnék. Elvégre ez egy játék, vagy mi a tököm, amit azért veszek meg, hogy kikapcsolódjak, nem azért, hogy még ez is külön szivasson - arra bőven elegek az egyetemi tanárok
töfi:
Még jó, hogy ilyenek a fegyverek. Szerintem így is kicsit "akciósabb" lett a játék a kelleténél. Én igen is szükségesnek tartanám, hogy az akció és az RPG műfaj azért távolságot tartsanak. Legyen olyan műfaj, hogy akció-RPG, persze, de az igazi RPG-k maradjanak igazi RPG-k. Ezek meg arról szólnak, hogy: 1. interakció a világgal 2. testreszabható karakter 3. a tulajdonságok, képzettségek fejlesztése. Az nem élvezet szerintem, ha már az elején simán le lehet nyomni mindenkit, csak ügyesség kell hozzá. Ezt egy akciójátékban elfogadom, de egy RPG-ben csak akkor ér valamit a műfaj alapvelve, a fejlődés, ha jól látható eredménye van. Tehát: 2-es szinten, 15-ös szintű kispisztolyfejlettséggel igen is ne tudjak lenyomni egy szupermutánst, hanem majd pár szint múlva, mikor már jól kifejlesztettem, diadalittasan gyaluljam le.
Patch: nem árt neki, mert bizony tényleg ritka bugos jószág, de a STALKER-t nem előzi meg, az már botrányos volt, de attól még nem volt rossz.
a stalker is jó pedig, bár valóban rengeteg a bosszantó bug, meg a kalapban benne van, hogy lehetett volna sokkal jobb is (több fejlődés, pl). sok mindent kivettek fejlesztés közben abból a nyomorult játékból. így se rossz, aki rá tud kattanni a világra (hopp, nincs is oly messze a falloutoktól), annak kötelező darab, akit ez hidegen hagy, annak gondolom csak a bosszúság marad...
a fegyverek meg szvsz azért gyengék az elején (a többi fpsben is), hogy legyen előrelépés a játék folyamán - nagyobb monszta, nagyobb puska, nagyobb páncél - s így fenntartsák az érdeklődést. én pont emiatt szeretem azokat az fpseket, ahol van némi rpg beütés (ill rpg-fps mixeket), ahol nem csak a puskád lesz nagyobb a játék előrehaladtával, hanem a képességeid is fejlődnek, lehet specializálódni (pl deusex, nolf2, bioshock, dark messiah). amagam részéről halálosan unom már a tiszta fpseket, ritka, hogy 1-2 ötlettel sikerül feldobni valamennyire.
a vtmb kettősségéről: biztosan emlékszel, amikor az elején először találkozol jack-kel. az arc, a mimika olyan volt, hogy először leesett az állam, miközben leestem a székről. a test viszont (pl kar) hm... cseppet elnagyolt volt
ps máshova, valahol alant volt szó morrowindről (én mellesleg sokkal jobban szeretem mint az obliviont), ez is megért pár durva foltot, plusz ehhez is van rajongói paccs. szóval összetett játék->hibás játék, de a magam részéről, ha az eredmény jó, és érezni a lelkesedést, a rengeteg munkát benne, akkor az ember bosszankodik, de megértő. morrowindben 8mb-nyi, kb 16 vastag regénynek megfelelő olvasnivaló volt (nem párbeszéd, vagy napló, könyv!)
galocza:a Vampire the Masquearade Bloodlines nem volt csúnya a maga idejében,nekem 2 eredeti lemez van belőle,egyik a Gurus
Remélem nem a GTA 4 lesz az év játéka PC-n,hanem ez az új Fallout vagy a Mass Effect!
vtmb-t pedig nem szép bántani, elátkozott project volt, s hogy bukta lett, nem kis részben pont a valve-nek köszönhető. a troikának csak vmi beta source motort adtak, ha jól emlékszem, plusz a vtmb nem jelenhetett meg a hl2 előtt. a másik oldalról az activision csesztette őket, nyakukra telepített 3 megmondóembert, hogy "segítsenek" a fejlesztésben. az eredmény: a vtmb a lehető legrosszabb időben jelent meg, a hl2-vel együtt: nem elég hamar, hogy mint első source game újdonságként arasson (thx valve), és nem elég későn ahhoz, hogy kiirtsák a bugokat, de pont jókor ahhoz, hogy a hl2-hype teljesen elhomályosítsa (nem mintha lett volna sok promóció).
eredmény: alig fogyott, troika tönkrement, az addig megjelent paccsok meg alig javítgattak vmit - itt is a rajongói paccsok jelentik a megoldást.
pedig a vtmb remek játék, ötletes világ, jó sztori, magas újrajátszási érték (hála az rpg beütésnek), nem egy helyen sokkkkal szebb, mint hl2 (máshol meg bűnranda
úgyhogy nem elkúrták, meg nem értettek hozzá, azért ne feledjük (vagy tudjuk meg), kezünkbe tettek egy arcanumot, ami megint alulpromocionált volt és megbukott, mindazonáltal remek játék.
a 3 troika-tagnak amúgy kulcsszerepe volt a korábbi falloutokban, bár a második elkészülését már nem várták meg az interplaynél, így - bármily fájdalmas
amúgy hl2-nek is volt vagy tucatnyi javítása a steamen keresztül, csak az nem tűnik fel annyira, mint a kézi töltögetés.
Én még csak 4-5 órát játszottam vele, s még próbálgatom csak (valószínűleg 2-3 karakter múlva fogok komolyan játszani vele), de már most 3X kellett újraindítani a játékot, mikor játszani akartam vele. Kivág az asztalra, vagy érthetetlen módon átrakja 800x600-ba a felbontást, 256 színnel, 60 Hz-re XD. Zseniális! Tiszta Oblivion ebben is - bár ennek nem örülök.
Értem én, hogy ilyen nonlineáris, nagy területet feldolgozó játéknál a hibalehetőség nagy, a megtalálása ennek kicsi. De azért nem hiszem el, hogy az Oblivionból nem tanultak...
De mondom: megértem, azért ez egy komplex játék. Csak a Bethesda már 5 ilyet letett az asztalra, s talán az Arena nem bugzott annyira, de a Morrowindtől folyamatosan jellemző a kidobálás, meg mentésekkel való ölelakodás. Szóval 6 év. Az meg nagy idő
oblivionhoz két évvel a megjelenés és x idővel az utolsó hivatalos paccs után is 1800 bugot javítottak ki a nem hivatalos foltban.
fo3 sem egyszerűbb.