Három év hallgatás után a Sony Online Entertainment végre részletezte a 2010-ben bejelentett EverQuest Next című játékát, melyről túlzás nélkül állíthatjuk, hogy az eddigi legambiciózusabb MMOG, amit feltűnt a horizonton -- egyesek odáig merészkedtek, hogy azt mondják, ez megváltoztatja majd a zsánert.
A Sony az EverQuest Nexttel nem kevesebbet ígért, mint egy olyan világot, ahol jóformán minden elpusztítható, az akcióinknak pedig nyoma marad a világon, befolyásolva ezzel a későbbi kalandjainkat. Semmi akadálya például annak, hogy leromboljunk egy hidat, vagy a föld alá ásva régi, a játékuniverzum tízezer éves történelmére alapozó kincseket vagy kalandra invitáló, véletlenszerűen kialakított katakombákat találjunk, a játéktér ugyanis óriási, rétegesen felépített, s kicsit a Minecraft módjára arra bíztat, hogy szó szerint ássuk bele magunkat, hiszen ki tudja, mit találunk egy eldugott helyen.
Meg kell azonban jegyezni, hogy noha szinte minden elpusztítható, a fejlesztők nem engedik azt, hogy a játékosok tényleg mindent leamortizáljanak. Ilyenek a városok, melyeket mi magunk nem módosíthatunk, de ha az ellenségek jelenek meg, ők bizony már árthatnak a helyszínnek: lépéseiket kráterek kísérhetik, a városfalakból pedig egy kupac rom maradhat, ha nem cselekszünk elég gyorsan és összehangoltan. Szerencsére megvan a lehetőségünk arra, hogy kivédjük az ilyen ostromokat, hiszen falakat állíthatunk fel, illetve csoportosan elég jó esélyünk van arra, hogy visszaverjük a hordát.
A játékot az erősen módosított ForgeLight Engine hajtja, mely a PlanetSide 2 mélyén is dolgozik.
A piacon található többi MMOG-hez képest az EverQuest Next intelligensen közelíti meg a mobok viselkedését, ugyanis ezek nem egy előre megadott helyszínen tűnnek fel minden alkalommal, megbízhatóan, hanem a saját beállított viselkedésük szerint fészkelik be magukat valahova. A trollok például nem szeretik a városokat és a gyakori őrjáratozást, így a támaszpontok közelében egészen biztosan nem találkozunk majd velük, de egy erdőben, ahol lecsaphatnak az áldozatra, már simán megjelenhetnek, ugyanakkor, ha ezen a troll-lelőhelyen gyakorivá válik a játékosok jelenléte, a rosszfiúk továbbállnak, ugyanis a régi otthonunk már nem kedvez a taktikájuknak és viselkedésüknek. Ezen felül az ellenfelek egymással is köthetnek szövetséget, így előfordulhat, hogy egy ostrom alá vett város bevételéhez a trollok mellett goblinok is megjelennek.
A szörnyek mellett persze mi, a játékosok is sokat változtunk, az EverQuest Next ugyanis nem csak a játékvilággal való interakcióban, hanem a képességeink terén is nagy szabadságot biztosít nekünk, nagyobbat, mint a riválisok. Aki megelégszik a szokásos rendszerrel, az a hét kaszt valamelyikét fejlesztheti ki, ám a kísérletezgető egyéneket további 40 irány várja egyedi képességekkel, sőt a kasztokat kombinálhatjuk is egymással, ahogy az nekünk tetszik. Egyszerre két fegyverünk és nyolc képességünk van: ebből négy a fegyverhez kapcsolódik, négy pedig a választott kasztunkhoz, mely tehát lehet bármilyen hibrid kialakítás vagy úgymond tisztavérű osztály. Érdemes továbbá tudni azt is, hogy a közlekedés parkour módjára történik majd, így szinte mindent megmászhatunk, ami elénk kerül -- itt is azt szerette volna a Sony, hogy minél jobban szórakozzunk.
A játék kihasználja a SOEmote rendszert is, amivel meggyőző mimika valósítható meg.
A PC-exkluzív, ingyenesen játszható EverQuest Next egyelőre még nem tudni, mikor fog megjelenni (bétatesztelőnek már lehet jelentkezni), de szerencsére nem kell nagyon sokat várnunk arra, hogy belekóstolhassunk a játékvilág által nyújtott szabadságba, ugyanis még ebben az évben meg fog jelenni az EverQuest Next Landmark. Ez szintén ingyenesen játszható, s egy homokozónak fogható fel, ahol bármit megépíthetünk, amit csak akarunk -- úgy kell elképzelni, mint a Minecraftot, csak szteroidokon, ugyanis különböző méretű elemeket használhatunk, s jóval összetettebb alakzatokat is összehozhatunk, például sima felszínű gömböket.
A játékosok a fejlesztők által is használt eszközkészletet kapják kézhez, amivel kiélhetik a kreativitásukat -- még jobb hír azonban, hogy az alkotásokat el is adhatják egymás közt, sőt az igazán jó építmények a nagy testvérbe, vagyis az EverQuest Nextbe is bekerülhetnek.
EverQuest Next -- Megjelenés: ismeretlen -- Gépigény: ismeretlen
Tényleg nem minden ország van benne a listában, de az érdekes,h miután létrehozza a Station Accot, rögvest jelzi,h az én országom HUNGARY és válasszam ki melyik website-ra megyek tovább európaira, vagy amcsira.
Most már csak várni kell.