Lefutott a Bethesda konferencia az E3 2016-on, ami sokkal-sokkal érdekesebb volt, mint az EA Play prezentációja. Bejelentették az új Quake-et, többet megtudhattunk a Fallout 4 jövőbeli kiegészítőiről, kaptunk egy újra bejelentést is, és betekinthettünk várva várt játékokba. Lássuk, miből éltünk eme hajnali órákban.
Nyitásként 19-re lapot húztak és bejelentették a Quake Championst. Ez az egyik szemem sír, a másik meg üveg esete, merthogy erre vártam a legjobban, de jobban örültem volna, ha nem a Quake 3: Arena, hanem a Quake 2 és a Quake 4 strogos-sci-fis vonalát viszi tovább. A Quake Chanpions viszont többjátékos móka lesz, a leghagyományosabb, kompetitív, aréna jellegű online játék. Többet majd a QuakeConon fogunk megtudni a játékról.
Némi előadás után, amiben elárulták, mennyire volt sikeres a Bethesda tavaly, rátértünk az Elder Scrollsra. Először a Legesds gyűjtögetős kártyajáték került terítékre.
Kiegészítőket kap majd a Fallous Shelter és a Fallout 4 is, utóbbi a Nuka World vidámparkot (augusztusban: Wasteland Vacation), felépíthető Vaultot (júliusban: The Vault-tec update), meg mindenféle extra kütyüt (jövő héten: Contraptions Workshop). A Shelter pedig PC-s változatot is kap az új küldetések, karakterek, helyszínek és ellenfelek mellett.
És igen, jön a Skyrim Special Edition, azaz a remastered változat.
Prey 2, legyen ennyi elég. 2032, űrállomás, idegenek támadása. Kell még valami? Némi infó, de azzal, akárcsak a Quake Champions esetében, csak a QuakeConon fognak szolgálni.
A Doom is kap egy adagnyi DLC-t, és mind a multiplayerhez érkezik. Új módok és térképek várhatóak. Az új játékmódok közül az Exodus egy capture-the-flag lesz, a Sector pedig a King of the Hill egy másik változata.
A sorban a következő az The Elder Scrolls Online volt. Kaptunk trailert rákokkal, ostrommal, mindenféle szép figurával, meg jó sok ostrommal. A játék megy Japánba. Jön a Dark Brotherhood DLC, sötét lesz és misztikus. A One Tamriel kiegészítő pedig azt teszi majd lehetővé, hogy minden egyből elérhető legyen azonnal, amint elkezdjük a játékot.
A Bethesda is megcélozza a VR-t. A Doom és a Fallout 4 lett a kijelölt célpont, amin kipróbálható a VR, egész pontosan HTC Vive-re érkeznek, de részleteket nem árultak el.
Eztán jött képbe a Dishonored 2. Mindjárt videóval nyitottak, amiben Karnaka városának utcáira hatoltunk le. A The Void Engine nagyon szép látványt teremt, és az elmondottak alapján a lopakodást és az akciózást is remekül kiszolgálja. A részletekig kidolgoznak mindent, a piacok, a boltok, a lakók, mindenkinek meg lesz a maga története. Emily sztorija jobban kibontakozik. Gameplay-t is kaptunk, egy küldetés teljesítését nézhettük végig. És a végén egy gameplay-trailer is befutott. Lesz gyűjtői kiadás is.
S ezzel zárult a Bethesda prezentációja az E3 2016-on. Nektek hogy tetszett?
---
Az sokkal inkább fájó, hogy a Doomhoz nagyon úgy néz ki, hogy csak multis DLC-k jönnek.
A többi része ettől függetlenül korrekt volt és tetszett is, leginkább a Dishonored 2. Nem tudom egyébként mi van mostanában, hogy mindenki régi játékokat dolgoz fel, ez valami divat lett? Jó dolognak tartom, csak meglepően sok ilyen van.
Aki már TESO - val játszott, az tudna nekem "tippeket" adni? :)
Úgy értem : - érdemes megvenni?
- pay to win-es vagy a Bethesda ennél is maradt ésszerű?
- frissítések hoznak új, érdekes dolgokat? (nem úgy mint a SWTOR free verzióban, hogy nem tudok valamit használni mert nem vettem meg a kardmarkolathoz tartozó DLC utolsó háromnegyedének töredékét)
Azt nem mondanám, hogy pay-to-win (vicces név lenne ez egy argóniainak :P) lenne, mivel ha nem is leszel előfizető, akkor is nagyon jól lehet boldogulni benne. Ez vonatkozik arra is, ha nem veszed meg egyik DLC-t sem, de azok azért ajánlottak az új cuccok miatt is, mert azokat akkor csak más játékosoktól tudod megszerezni a kiegészítők hiányában, illetve a legjobb farmoló területek a DLC-kben vannak.
Ha szereted a TES-t, akkor mindenképp érdemes egy próbát tenni vele, bár elsőre egy kicsit furcsa lesz, mert egy kissé eltér a többi TES játéktól a mechanika szempontjából, de ez az MMO jellegéből fakad.
Aki már TESO - val játszott, az tudna nekem "tippeket" adni? :)
Úgy értem : - érdemes megvenni?
- pay to win-es vagy a Bethesda ennél is maradt ésszerű?
- frissítések hoznak új, érdekes dolgokat? (nem úgy mint a SWTOR free verzióban, hogy nem tudok valamit használni mert nem vettem meg a kardmarkolathoz tartozó DLC utolsó háromnegyedének töredékét)
Bethesda az ESO esetében kiadó és nem single játékokat fejlesztő stúdió :)
És nem, a DB konzolos megjelenése kvázi lóf*sz jelentőségű volt ahhoz képest, amelyet az ESO-val kapcsolatban bejelentettek (mintha arról írna cikket valaki egy összefoglaló helyett, hogy a foci eb-n van kezdősípszó is - van, de nem feltétlen arról szólt az este), bár látva a kommented tovább részét, sajnos el kell keserítselek, mert a One Tamriel is csak technikailag hoz újdonságot (frakciók nélküli openworld/sandbox mmo, mint lehetőség), tartalomi DLC-kről (Clockwork City, Murkmire, Vvardenfell, Housing, stb.) nem volt szó.
A Dishonored 2-nek csak örülni tudok, mert már az első rész is remek volt.
"Jön a Dark Brotherhood DLC." Nem, az nem jön. Már két hete elérhető, és a történetet végig lehet vinni alig pár óra alatt. Az Elder Scrolls Online legutóbbi DLC-ivel csak annyi a gond, hogy az alapjátékhoz képest látszik, hogy a ZeniMax nem nagyon akart vele foglalkozni. Kaptunk két kisebb területet mind a Thieves' Guild-hez, mind a Dark Brotherhood-hoz, ahol csak akkor haladhatunk a történettel, ha fejlesztjük a guild skilltree-jét a különböző side quest-ek végrehajtásával, amivel nem is lenne nagy gond, ha nem lenne repetitív és unalmas, mikor ugyanoda küld vissza ezredjére. Igazi tartalmi kiegészítést csak az Orsinium DLC hozott. Az utolsó két DLC igazából csak mechanikai változásokat hozott.
Én nem láttam a konferenciát csak ezt az összefoglalót olvastam, de ha tényleg képesek voltak bejelenteni a Dark Brotherhood-ot (ahogy már említettem rég kint van), akkor most csalódtam a Bethesda-ban, pedig ők a kedvenc kiadó/stúdióm.
Ja, és nem a Skyrim-et kellene újra kiadni konzolra, hanem megcsinálni a hatodik részt!
Bethesda az ESO esetében kiadó és nem single játékokat fejlesztő stúdió :)
És nem, a DB konzolos megjelenése kvázi lóf*sz jelentőségű volt ahhoz képest, amelyet az ESO-val kapcsolatban bejelentettek (mintha arról írna cikket valaki egy összefoglaló helyett, hogy a foci eb-n van kezdősípszó is - van, de nem feltétlen arról szólt az este), bár látva a kommented tovább részét, sajnos el kell keserítselek, mert a One Tamriel is csak technikailag hoz újdonságot (frakciók nélküli openworld/sandbox mmo, mint lehetőség), tartalomi DLC-kről (Clockwork City, Murkmire, Vvardenfell, Housing, stb.) nem volt szó.
A Dishonored 2-nek csak örülni tudok, mert már az első rész is remek volt.
"Jön a Dark Brotherhood DLC." Nem, az nem jön. Már két hete elérhető, és a történetet végig lehet vinni alig pár óra alatt. Az Elder Scrolls Online legutóbbi DLC-ivel csak annyi a gond, hogy az alapjátékhoz képest látszik, hogy a ZeniMax nem nagyon akart vele foglalkozni. Kaptunk két kisebb területet mind a Thieves' Guild-hez, mind a Dark Brotherhood-hoz, ahol csak akkor haladhatunk a történettel, ha fejlesztjük a guild skilltree-jét a különböző side quest-ek végrehajtásával, amivel nem is lenne nagy gond, ha nem lenne repetitív és unalmas, mikor ugyanoda küld vissza ezredjére. Igazi tartalmi kiegészítést csak az Orsinium DLC hozott. Az utolsó két DLC igazából csak mechanikai változásokat hozott.
Én nem láttam a konferenciát csak ezt az összefoglalót olvastam, de ha tényleg képesek voltak bejelenteni a Dark Brotherhood-ot (ahogy már említettem rég kint van), akkor most csalódtam a Bethesda-ban, pedig ők a kedvenc kiadó/stúdióm.
Ja, és nem a Skyrim-et kellene újra kiadni konzolra, hanem megcsinálni a hatodik részt!
Egyébként egész jó, átlagos konferencia volt.