Cameron Lee, a BioWare Edmond produceri feladatait ellátó kreatív agytröszt a hétvégi Dragon Age: Inquisition bemutató után úgy nyilatkozott a Eurogamernek, hogy sokkal részletgazdagabb és mélyebb lesz a játék grafikai megjelenítése. „Jóval több tárgyat tehetünk majd be, több NPC-t láthatunk kalandozásaink során, teljesen más élet lesz a nextgen gépeken” -- mondta Lee. Arról is beszélt, hogy szakadéknyi lesz a különbség a jelenlegi generációs konzolváltozatok és a következő generációs, valamint a PC-s változat között.
Példaként kiemelte, hogy ha a karakterünkkel a sárban taposunk, akkor a lábunkra ráragad a kosz, ha pedig harcra kerül sor egy ilyen terepen, akkor a vér a sár tetejére hullik. Ezáltal közelebb kerülhetünk az élő, lélegző világhoz.
„Egyik grafikai programozónk fogott egy nugot, és három különböző réteget is tett rá, amitől végül úgy festett, mint akit csokiba mártottak, annyira sok réteg volt rajta. Ez az a különbség, amelyre képes az új generáció." Habár a legtöbb újítást a grafikai megjelenítés hordozza, Lee szerint a játékmenet is sokat fejlődött, szóval a Dragon Age: Inquisition nemcsak polír lesz.
„Az új gépeken hatalmas nyitott területek állnak rendelkezésünkre. Hogy mennyi tárgyat tehetünk bele, és hogy a területeket mennyire komplexen valósíthatjuk meg, csak rajtunk áll. Sokkal több a lehetőségünk. A környezet is érdekesebb lett, például a lombozat.” -- mondta Lee, majd folytatta: „Ha például megkerülöd a dús növényzetet vagy a fákat, akár valami különlegesre is rábukkanhatsz, amiről nem tudtad, hogy ott van.”
A producer szerint a Dragon Age: Inquisition alapvetően ugyanaz a játék lesz minden platformon, kivéve, hogy a komolyabb PC-ken és az új konzolgeneráción sokkal több élményt tud nyújtani majd. Elmondása alapján a játékot először felsőkategóriás számítógépekre csinálják meg, csak aztán butítják le a jelenlegi generáció számára.
A másodképernyős funkciókkal kapcsolatos kérdésre Lee azt válaszolta, hogy „egy évvel a next-gen konzolok startja után jelenik meg a játék”, tehát van idejük kiaknázni a lehetőségeket. „Megvárjuk, hogyan reagálnak a vásárlók, a verziók között jelenleg nincs különbség” -- mondta a producer.
A Dragon Age: Inquisition 2014 őszén várható PC-re, illetve Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3 és PS4 platformra.
Dragon Age: Inquisition -- Megjelenés: 2014 Q4 -- Gépigény: nem ismert