
A fenti döntés elsőre talán furcsán hangozhat, de ha egy kicsit jobban
belegondolunk, meg lehet érteni, miért épp erre esett a választásuk.
Először is ez a legolcsóbb elérhető technológia számukra, hiszen
úgymond házon belül marad a dolog. De az sem lehet nagy akadály, hogy
eddig csak egy külső nézetes akciójátékhoz használták, mert ha elég
tehetségesek a fejlesztők és jók a dizájnerek, akkor a saját
igényeikhez átalakíthatják és még így is sokkal kevesebb időt kell
rászánni és közel sem kerül annyiba, mint egy másik cég next-gen
motorját licencelni.

Ahogy azt ]{redenc írta, a stúdió munkatársai több AAA-s címen dolgoztak korábban, a teljesség igénye nélkül álljon itt egy felsorolás, mik tartoztak ezek közé. A vezetők és a producerek korábban egy helyi nagyágyúnál,
az Ubisoft ottani kirendeltségénél dolgoztak, és olyan játékok
készítésében vettek részt, mint a
Prince of Persia második és harmadik
vagy a
Splinter Cell harmadik része, de Stéphane D'Astous,
az igazgató, a Far Cry Xbox változatainak munkálataiban is részt vett. A
fejlesztők (
sokan szintén az Ubisofttól) előző játékai közé pedig olyan címek tartoznak, mint például
a
Mass Effect és a Jade Empire (
animátor), a
Myst játékok (
történet, dizájn), az
Assassin's Creed és az Enemy Territory: Quake Wars (
művészi munkák - Thierry Doizon szerintem tökéletes lesz a DX3-hoz), Splinter Cell 3-4 (
dizájn) és a Far Cry játékok Xboxon (
dizájn). De a Medal of Honor, az Eternal Darknes és az Army of Two fejlesztésében is benne volt a keze néhányuknak.

Jelen állás szerint 35-40 ember tagja a csapatnak és
2009 vége felé várhatjuk a játékot next-gen konzolokra (
tehát Xbox 360-ra és PS3-ra biztosan, Wii-re meg majd meglátjuk) és PC-re (
azt nem tudjuk, hogy párhuzamosan fejlesztik-e a konzolos verziókkal),
de ha valami oknál fogva mégis több időre lesz szükségük a két évnél,
akkor addig dolgoznak a Deus Ex folytatásán, ameddig kell, minőségi
terméket akarnak kiadni a kezük közül. Ahogy korábban írtuk, az első
képek, részletesebb
információk,
esetleg videók pedig
tavasz-nyár környékén érkeznek majd, a dizájnkoncepciót pedig már elfogadta az Eidos 5-6 héttel korábban, ráadásul elsőre, azóta már gőzerővel folyik a munka.
Az Eidos Montreal jövője biztos sokban függ majd attól, hogy a Deus Ex
3 hogyan sikerül, de már előre tudják, hogy mi lesz a következő két
projektjük. Az első egy szintén az Eidos által birtokolt név (
ha a DX3 jó lesz, akkor egy Thief 4 isteni lenne...), a másik pedig már egy saját ötlet lesz, amit majd utána kezdenek el fejleszteni.

Végül egy kis elemzés a Deus Ex 3 teaser videójából, ami bár rövid,
mégis rengeteg dolgot tartalmaz, hála a gyorsan végigpörgő képsornak.
De még mielőtt belefognék, szeretném megjegyezni, hogy ezt a
Digital Dimension nevű (
az oldal fejlesztés alatt áll, de a régihez van lent link),
több Emmy- és más díjjal is büszkélkedő cég készítette, ezért az, hogy a
trailer egy picit a Crysisre hajaz, nem feltétlenül a fejlesztők műve,
már ha ez zavart valakit.
Az első dolog, ami biztos, az hogy most is a
transzhumanizmus lesz az egyik fő téma, mint a korábbi játékokban. (
Csupán
érdekesség, de tudtátok, hogy eredetileg csak egyféle befejezése lett
volna a Deus Exnek, mikor JC Denton egyesült Heliosszal?)
Menjünk végig, mit látni a felvillanó képeken, melyeket megtaláltok a galériánkban is:
- Da Vinci alkalmazása az aranymetszésnek az emberi fejre
- Egy diagram a logaritmikus aranyspirálról (Fibonacci-spirál), melynek növekedési faktora a fi
- Versilius könyve, a De human corporis fabrica liborum epitome címoldala
- Rembrandt festménye - Dr. Nicolaes Tulp anatómialeckéje
- Herbert James Draper festménye - Ikarosz siratása
- Röntgenképek egy emberi koponyáról és mellkasról
- Ultrahang kép egy biomodifikált magzatról
- Kép egy párról, ahol a lánynak mechanikus karja van (vagy inkább biomodokkal "javított")
- Művégtagok egy dobozban
- Egy szavazóláda "Biopolitikai szavazás 2027" szöveggel az oldalán, egy kéz pedig éppen egy cédulát dob bele egy vörös X-szel
- Egy tábla a következő felirattal: "Augmentált emberek hátul lépjenek be", illetve egy másik: "Itt nem látjuk szívesen az augmentált embereket"
- Egy homályos kép tüntető emberekről az utcán (ami talán a Hell's Kitchen)
- Kép rohamrendőrökről
- Ismeretlen épület, ami előtt tüntetnek, az egyik embernél egy tábla "No Augs" ("Le a biomodokkal") szöveggel
- Római számok: III, IV, V és VI, valószínűleg a tízparancsolatra utalás (örvendetes látni a hatodik, "Ne ölj! parancsolatot)
- h+, azaz a transzhumanizmus jele
- Ismeretlen kép egy boncolásról (?)
- Anatómiai képek
A fentieket figyelembe véve, főleg a
2027-es dátumot, azt is
lehetne mondani, hogy a Deus Ex 3 egy, az első rész előzményeit
bemutató játék lesz, de erre nem mernék megesküdni. Mondjuk, az Ion
Storm is "
prequelt" tervezett annak idején, tehát nem agyament az
ötlet. Viszont ha más szemszögből nézzük, akkor lehet, hogy az első és
a második rész közé lesz elhelyezve időben a játék. Ugyanis egészen az
anatómia kezdetétől az "
Összeomlásig" vannak képek, ha a tüntetések
arra utalnak. Persze, azok lehet, hogy csak az előítéleteiktől fűtött
tömegeket mutatják, de az sem elképzelhetetlen, hogy mindez nem más
mint visszapillantás, flashback. A lényeg, hogy egyelőre marad a
találgatás és a várakozás további információkra.