
A sztori alapvetően elég egyszerűen összefoglalható: adott egy bazi nagy bányászhajó, az USG Ishimura, mely tulajdonképpen egy űrbéli város, hiszen ezrek élnek rajta. A fedélzeten feltámad a halál, azaz megjelennek olyan lények, melyek az egész emberiséget veszélyeztetik, ezért aztán hősünk, Isaac Clarke (természetesen Isaac Asimov és Arthur C. Clarke a keresztszülők) mérnök nekiáll rendet tenni - eltángálni a rosszakat, megmenteni az övéit. A harc azonban nemcsak a hajón fog zajlani: egy közeli bolygó felszínén, sőt a világűrben is vitézkedhetünk majd a gravitáció, vagy épp ennek hiánya amúgy egyes boss-harcok és puzzlék megoldásának kulcsa is lesz. Izsák nem teljesen lesz egyedül, ugyanis a mentőhajón vele együtt két kolléga is érkezik, akik besegítenek, illetve vagy fél tucat túlélővel is találkozunk majd, akiknek pedig nem volt szerencséje, a másvilágról üzennek nekünk, a klasszikus recept szerint, azaz videoüzenetek és e-mailek segítségével.
Rengeteg fő- és mellékküldetésre számíthatunk, különféle csatákra, melyek között szkriptelt és véletlenszerű események egyaránt lesznek. A játékmenet abból a szempontból hajaz a Half-Life 2-re, hogy itt is olyan átvezető animációkra lehet számítani, mint ott, tehát hősünk szemszögéből látva az eseményeket, nem megszakítva a történet folyását egy bejátszással, hanem az adott

Miután a fejlesztők megírtak egy vastag háttértörténetet, és megalkottak egy univerzumot, az szinte természetes a mai trendek (és a kiadó) ismeretében, hogy a remélt siker esetén készen állnak a srácok a folytatásra, így valószínűsíthető, hogy a játék amolyan cliffhangerrel fog véget érni, azaz fenn marad a hangsúly, viszont többféle úton és módon eljuthatunk a végkifejlethez, hogy ne unhassunk rá hamar a cuccra. Jó hír, hogy már dolgoznak az urak némi extra letölthető tartalmon is, mely mindhárom platformra érkezni fog bizony, háromra, hiszen a PS3 és X360 verzió mellett már a PC-s változatot is gőzerővel hegesztik. Sajnos nem lesz sem kooperatív, sem többjátékos mód, ugyanúgy, mint a Bioshock esetében az Irrational, ők is arra koncentrálnak, hogy a szólista kampány minél teljesebb élményt nyújtson, amin én azért annyira nem is bánkódom.
Képeink egyelőre az X360-as verzióból vannak (megtekintésüket csak erős idegzetű, felnőtt nézőinknek ajánljuk), de ugye manapság már akkora különbség nincs, úgyhogy nagyjából képben lehetünk azzal, mire is számíthatunk idén ősszel: jó kis zsémbes-zombis, túlélős akcióhorrorra, sok szörnnyel, trutymós-taknyos tocsogással-henteléssel - ez kell nekünk...
Szívemből szólottál.
Jó lesz, várom a további információkat!