
A kicsit hosszúra sikeredett bevezető után rátérek a lényegre. Barker nyitotta meg az előadások sorát, hogy kifejtse, miért gondolja azt, hogy a játék is művészeti ág. Ez azért is került elő, mert Rogert Ebert, az egyik legnevesebb hollywoodi kritikus azt állítja, a film és a líra magasabb rendűek. Erre a Korbács írója így válaszolt: "Ez marhaság. Ez a médium még alig két évtizedes, és ő (Ebert) meg azon sopánkodik, hogy nincs egy ťHáború és békeŤ - persze, hogy még nincs!". Az író-rendező véleménye szerint nyitottan kell közelíteni a dologhoz. Azon lehetne sokáig vitatkozni, mit nevezhetünk konkrétan művészetnek és mit nem, de a lényeg az, hogy ha valamilyen érzelmet kelt, ha akár csak a gyomrunkat forgatja fel, akkor már érdemes egy alaposabb elemzésre. A játékok sok embernek jelentenek ilyen formán valamit és nem az újságírókról kell szólniuk, hanem a játékosokról. A horrort is alacsonyabb rendűnek tartják sokan a többi műfajnál, ez zavarta is korábban, de azóta már inkább úgy gondolja, így szabadon megtehet bármit, amit csak akar.

De mégis mitől illik leginkább a játékok világába a történet? Nos, az alapszituáció szerint van egy gonosz valami, ami a Szaharában bukkan fel időről időre, és a cselekmény ennek a lénynek a likvidálását dolgozza fel, amitől még az ördög is hidegrázást kap. Barker vigyorogva mondta, "ebből nagyon rossz novella lenne, de tényleg, mert nem működne" (kicsit finomítanom kell néha, Clive apó szeret csúnyán beszélni). Ha nem lennének játékok, akkor valószínűleg film lett volna belőle, de Barker inkább tölt el 20 órát a játék világában, mint hogy két órán át ücsörögjön a moziban.
Ebert egyik fő érve az volt, hogy a játék azért nem lehet művészeti ág, mert az alkotónak fel kell adnia a teljes kontrollt a történet felett. Barker ebben sem ért egyet. Ő azt vallja, az az igazi művészet, ha a játékos megtapasztalja a teljes érzelmi skálát, miközben játszik. Ezt szeretné elérni a Jerichóval is. Olyan világot akar megteremteni, ahol minden lehetséges és erre a játékok nagyszerűen megfelelnek.

És hogy Clive mester mit tervez a jövőben a játékvilágban? Nos, jelenleg három címre van szerződése, és Barker hisz a játékokban, hisz abban, amivé válhatnak. Hatalmas lehetőségeket lát és örül, hogy ebben a korban élhet. Nagy kalandokat ígér, melyek a képzelőerő határait döngetik. Reméljük, minél hamarabb beszélhet arról, konkrétan mivel is tervezi újra ránk hozni a frászt.
(Amennyiben más előadásokról is kiszivárognak részletek, beszámolunk róluk is, több nagyágyú is jelen lesz a találkozón.)
A Jerichóról már egy ideje nem jelent meg igazán újdonságot tartalmazó beszámoló, csak apróságokra derült fény, így kihasználom ezt az alkalmat, hogy megosszam veletek ezeket a részleteket. Az egyik ilyen a főmenü, mely még nem biztos, hogy végleges, de valahogy így néz ki az egyik leírás szerint: fekete legyek hada vesz körbe egy halom lüktető, rothadó húskupacot. A játékban eltűnnek a hullák egy idő után, de ezt ügyesen oldották meg a fejlesztők vagy úgy is mondhatnám, stílusosan. Konkrétan az előbb említett legyek ereszkednek le és tüntetik el őket... A megjelenést jelenleg szeptemberre datálják, reméljük, tudják tartani.
Clive Barker rajongók talán örülni fognak, elkészült egy animációs rövidfilm is, mely a Teddy Scares címet kapta és Clive Barker is a hangját adja hozzá, többek között Linda Blair mellett. A történet egy szeméttelepen játszódik, ahol kidobott játékmackók csapnak össze. Itt meg is nézhetitek a mintegy 8 és fél perces videót.
Roteiro, maga Stephen King is azt mondta, miután elolvasta a Korbács című könyvét, hogy "Barker fölöttünk áll, magasan.", valahogy így. Benne volt abban a Guruban, amiben az Undying tesztje is volt.
De most ilyet is találtam: Stephen King once wrote, "I have seen the future of horror and his name is Clive Barker."
Shodoc, miért ne lehetne az? Szerintem a legjobb úton haladunk afelé, hogy valóban művészetnek lehessen nevezni a játékokat is. Sőt, már eddig is készült néhány olyan, ami simán kiérdemelhetné ezt a jelzőt, PC-s és konzolos játékok között is.
Érdekes dógok vannak itten!!
Gatya, egyetértek veled, nagyon szükség van az ilyen játékokra, ahol minőségi történetek vannak és tényleg művészi alkotásnak lehet őket nevezni. Mint például a BioShock, hogy másik játékot is említsek. És úgy tűnik, erre felé halad a játékipar, ami nagyon pozitív dolog.
NEKEM AZ 5 HIÁNYZIK!!!!!!
neked megvan?
Nem véletlen játszottam többször is végig Nightmare-on az undying-ot.(Mint ahogy már írtam többször is
Hellraiser nagyon jó film lett, máig megvan a teljes kollekció.
Egyedi történet, beteges, de hát ez Clive Barker!
Fő példaképem. Ő is olyan mint a Blizzard, ha valamibe belekezd, igaz idővel, de az nagyon jó lesz!
Viszont Barker részben pont azért szimpatikus, mert az a felfogás amit ő képvisel és a játékosok társadalmában is ott él, szóval ha ez a felfogás alkotás útján is megmutatkozik, ahogy esetünkben, az olyan egyre kiforrottabb és mélyebb mondanivalóval megáldott játékokat vagy inkább "játékokat" szül, amik beágyazzák magukat és ezzel azt az ágazatot, amit képviselnek, a köz álltal elismert művészetek "csokrába". Szerintem nagyon valószínű, hogy egy bizonyos idő múlva, lesz olyan tantárgy az oktatásban, ami a videójátékokról szól. Ez egyáltalán nem elképzelhetetlen ha mondjuk a médiára gondolunk.
Köszöntelek Játékkészítő.......
AVE
Ja igen amúgy PAINHEAD alakja meg a többi cenobitát Barker homokos S/M partikból szedte amikre jár. Komoly.
Az Undying is nagyon tetszett és a Jericho-t is várom már!
HORROR HANGULAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AVE