A patch, melyet már szerverünkről is letölthettek, 111
megabájtra rúg. Amíg lecsorog, nekiállhattok átolvasni a hozzá tartozó, magyar
nyelvű leírást - némi élelmet készítsetek be a monitor mellé... Őrjítő amatőr
hibák kiküszöbölésével nyit a cucc (eddig például az online meccsek nézői
belekontárkodhattak a játékba, és épületeket is el lehetett foglalni a távolból
mindez megszűnt). A következő szegmens az egyensúlyjavításé, mindhárom fél
jelentős módosításokon esik át, oly mértékben, hogy teljesen át lehet gondolni
az eddig bevált stratégiákat. Van itt minden: egységek sebességének,
támadóerejének, életerejének növelése vagy csökkenése (adott esetben ez 50-70%
is lehet!), épületek fejlesztési költségének, idejének változása (általában
ezek nőttek), pajzsok, erőterek energiaköltségének növelése, illetve olyan
általános dolgok, hogy például a javítórobotok immár a támadás alatt álló
járműveket is képesek reparálni.
A kezelőfelület is kapott némi csiszolást. Bekerült
egy klasszikus C&C kezelési (bal egérgombos) beállítási lehetőség, a
veteránoknak, akik ezt szokták meg, a gyorsbillentyűk is kicsit rendbe lettek szedve,
a kamerairányítást is átdrótozhatjuk immár másik gombra. No és persze a bugok
irtása, ezerrel: volt, hogy a GDI kampány végén az alternatív befejezés videója
indult el, nem működött jól a támadási parancs, és volt jó pár grafikai hiba,
hiányzó effektus, és még sorolhatnám, ezek mind ki lettek küszöbölve. EVA is
közlékenyebb lett, az M.I. is okosabb, bekerült pár háttérzaj, különleges
hatás, animáció. Sok egyéb általános változás is történt, például csapatmeccseken a szövetséges játékosok már közös területellenőrzést
gyakorolnak, így egymás bázisain is építhetnek, ami újfent némi stratégiai
átgondolást igényel.
Hogy ezt a termetes listát valahogy
letuszkolják a torkunkon (lásd: miért lett így kiadva, miért nem
teszteltétek rendesebben, és egyéb jogos kérdések), kaptunk bónuszként négy új
többjátékos üzemmódú pályát. Kettő rangsorolt (bajnokságra kihegyezett), kettő
nem rangsorolt meccsekre jó, három kétfős, egy négyfős küzdelmekre alkalmas, és
van közte sivatagi, városi terep is, no meg egy szép nagy vörös zóna.
Aki átböngészi a listát, az
gyakorlatilag levonhatja a sommás következtetést: majdnem egy új játékhoz jut a
patch feltelepítése után, de hogy jó nagy meglepetésekben lesz része egy-egy
eddigi rutin végrehajtásakor, az hótziher. Persze örüljünk neki, hogy legalább
a srácok dolgoznak a projekten, és nem hagyják a közösségre a maszek
rovarirtást...