- Részletek a Fallout 4 új Survival Mode-járól
- Nincs gyorsmentés, sem manuális mentés, csak akkor, ha találunk egy ágyat
- Nincs gyorsutazás
- A töltényeknek is súlya van, sok
- A karakterünk, de az ellenfelek is nagyobbat sebeznek
- Jobban kell figyelni a karakter egészségére és fittségére
- Könnyebb túllépni a súlylimitet, ami sok negatívummal jár
- A betegedés is könnyebben jön
- Jobban kell figyelni a társakra
- PC
- XBOX One
- PS4
A fizetős tartalmak mellett (ezekről, és a jövő héttől drágább Season Passról itt olvashatsz bővebben) ingyenes kiegészítéseken is dolgozik a Bethesda csapata, a legizgalmasabbnak pedig az átdolgozott Survival Mode ígérkezik, ami egyenesen brutálissá teszi a Senkiföldjén való túlélést.
A Bethesda február elején jelezte, hogy teljesen átdolgozzák a játék meglévő Survival módozatát, merthogy az nem igazán nyerte el a játékosok tetszését -- sokak szerint nem elég kemény, főleg a New Vegas után. Azt mondták, hogy a sebzéstől kezdve az evésen, az alváson és a betegségeken át egészen a veszélyekig mindent megigazítanak, a legújabb frissítés után pedig ennek számos nyomát sikerült megtalálni a játék kódja között.
A munka oroszlánrészét ShaneD53 végezte el, akik látszólag az összes fontos részletet megtalálta a megújított Survival Mode-ról. Az első és legfontosabb, hogy sem gyorsmentés, sem pedig manuális mentés nincs, így ha meg akarjuk őrizni a játékállásunkat, akkor találnunk kell egy ágyat (a különböző típusú ágyak meghatározzák, mennyit pihenhetünk, egy hálózsák például igazából csak mentésre jó, vagy vészhelyzet esetén, mikor a végkimerülés fenyeget), és legalább egy órát aludnunk.
A Survival Mode-dal természetesen együtt jár az, hogy minden nagyobb veszélyt jelent: nagyobbat sebeznek az ellenfelek, de szerencsére mi magunk is ütősebbek vagyunk. Ehhez kapcsolódóan a Survival Mode-dal automatikusan jár az Adrenaline perk, amely bónusz sebzést biztosít minél magasabb szintű, szintet lépni azonban csak akkor tudunk, ha minél többet gyilkolunk, ugyanakkor időközönként pihenésre is szükségünk van, csakhogy amíg alszunk, az Adrenaline perk szintje csökken.
Nyilvánvalóan az alvás nem csak a mentés és az Adrenaline perk szempontjából fontos, a Survival Mode-ban ugyanis nagy figyelmet kell fordítanunk a karakterünk egészségére. Fontos, hogy kipihenje magát, ellenkező esetben ugyanis a kifáradás mutató (Fatigue) csökkenti az elérhető AP pontok számát, hasonlóan ahhoz, ahogy a sugárzás az életerőből csipeget egyre többet. Ugyanígy nélkülözhetetlen a folyadék és a táplálék, de nem szabad mindent bezabálni. A szennyezett víz, a nyers hús vagy a mutálódott lények csapásai betegséget hordozhatnak, amely különböző negatív hatásokkal járnak, amiket aztán antibiotikumokkal kell kezelni -- ezeket vagy magunk készítjük el, vagy megvásároljuk/lopjuk őket. Fontos még tudni, hogy a sérült végtagok nem gyógyulnak maguktól harc után, Stimpakra van szükség ebben az esetben is.
Nagyon fontos változás a játékmenetben, hogy a töltényeknek számottevő súlya is van, mégpedig a típusnak és a kalibernek megfelelően, így sokkal könnyebben tudjuk átlépni a súlyhatárt, ez pedig azzal jár, hogy a málha alatt fokozatosan csökken az Endurance és az Agility értéke, valamint a lábunk és az életerőnk épsége.
Mindezen kívül nincs gyorsutazás, a fontosabb helyek, nevezetesség csak sokkal közelebbről jelennek meg a térképen, miközben az ellenfelek egyáltalán nincsenek rajta a radaron, a kipucolt helyszínek jóval lassabban töltődnek fel újra lakókkal és loottal, a lecsapott társak pedig nem kelnek fel automatikusan, sőt, ha nem élesztjük fel őket, idővel otthagynak.
Ezek fényében, ki fogod próbálni az új Survival Mode-ot, vagy elég kemény neked az, amit a játék most kínál?
A Fallout 4 másik nagyon várt ingyenes finomsága a modkészlet. Ez az ígéretek szerint áprilisban fog megjelenni, elsőként PC-re, de két hónapon belül Xbox One-ra és PS4-re is eljut.
Csak mert rengeteg cuccot felhalmoztam már a meglévő karakteremmel, amivel sokáig ki lehet húzni.