

Két napra rá, 7-én a Castaway Entertainment elnöke, Michael Scandizzo közölte, hogy felfüggesztik a munkát anyagi okok miatt – ők sem találtak ugyanis kiadót új projektjeikhez. A céget 2003 nyarán 13 volt Blizzard North munkás hozta létre; 2004-ben szerződést kötöttek az EA-val, de ebből nem sok mindent láttunk eddig. Készítettek egy hirdetéses (borzalmas) mókát Yaris néven az Xbox Live-ra, és titokban egy „nagy durranáson dolgoztak”, melynek koncepciórajzai weboldalukon megtekinthetők. Az üzleti probléma bejelentése után Stefan Scandizzo alelnök leleplezte ez utóbbi projektet: Djinn néven futott, a Diablo szellemi örököse lett volna, teljes 3D-ben, interaktív környezettel, felbérelhető NPC-kkel. Időközben egy demó is felkerült a YouTube-ra, mely 2005-ben készült, azaz elég sok munka és pénz lehet már benne, így aztán érthető, ha nem bírják tovább finanszírozni. Mint a „nagyobbik” Scandizzo nyilatkozta, ha valaki holnap hozzájuk vág egy halom pénzt, dolgoznak tovább...
Ezekhez a szomorú hírekhez képest egy fokkal örömtelibb, ha egy kisebb csapatot felvásárol egy pénzesebb „nagyhal”, így ők legalább tovább melózhatnak. NigthBagoly kolléga ötödikén már közölte a hírt, mely szerint a Rockstar felvásárolta a – maradjunk annyiban, szerintem tehetséges - Mad Doc Software csapatát, így erről több szót nem is ejtek. Elsején azonban volt még egy hasonló pénzügyi manőver, mely kimaradt híreink közül: a THQ zsebelte be az Elephant Entertainment vállalkozást, és egyben egy kizárólagos kiadói szerződést kötött az Oberon Mediával. És hogy ez miért fontos? Mert ezzel a húzással a THQ keményen belépett a casual/online game piacra, amely ugye manapság a legjobban pörgő szegmens (tavaly 2,25 milliárd dollárt termelt, az elemzők szerint ez 20%-kal fog nőni idén). Az „elefántosok” ugyanis az alkalmi játékok kiadói voltak, a „tündérkirály” pedig a multiplatformos online és alkalmi cuccok készítője és forgalmazója; a THQ a sajtóközlemény szerint több mint 20 (!) ilyen kategóriába tartozó címet fog piacra dobni 2008-ban az Elephant Entertainment címke alatt, így a részvényesek talán bizakodhatnak picit az eddiginél jobb eredményekben...

Április 7-én a Disney Interactive Studios növelte hatra belső műhelyei számát a kínai Gamestar megvásárlásával. Nem, nem a konkurens lap ázsiai leányáról van szó, a 2002-ben alapított, jelenleg 90 főt foglalkoztató sanghaji firmát az Ubisoft Shanghai emberei hozták létre, és ez volt az első kínai független bedolgozó (outsourcing) vállalkozás, mely első szerződése szerint az amerikai WildTangent számára készített alkalmi játékokat. Azóta pár PS2, GC és Xbox címen melóztak (például a Midway Arcade Treasures 3), jelenleg következő generációs címek és egy PSP játékmotor készül a falak között. A Disney tehát közel száz tehetséges és szorgos ázsiai jó munkásembert vásárolt, amely első blikkre jó húzásnak tűnik, a többi majd menet közben kiderül.
És a végére a sokkal örömtelibb zárás: elsején egy új stúdió is megalakult, a TimeFly Studios, melyet az arizonai Scottsdale-ben három veterán, Brad Ruminer, Dennis Booth és Glenn O'Bannon hozott létre. Ők korábban a jó öreg (1996-ban alapított) Rainbow Studiosban hegesztettek, olyan címek lapulnak a tarsolyukban, mint a két csudálatos Motocross Madness, az MX / ATV cuccok (MX Unleashed, MX vs. ATV Unleashed, ATV Offroad Fury), vagy a Disney-féle Cars-adaptáció. Nyilatkozatuk szerint licencelt és eredeti címeket fognak létrehozni, a ritmusjátékoktól az akció/kalandokon át a puzzle-mókákig, a Sony, Microsoft és Nintendo számára, ami ugye nagyjából le is fedi a jelenlegi konzolszférát (és az MS révén a PC is képbe került). Minden továbbit később, egyelőre szavazzunk bizalmat nekik...
Azt hiszem, a fentiekből is látható, hogy mekkora mozgás van az iparban, a tőzsde gyengélkedése, a piac átrendeződése (a konzolok és az alkalmi játékok felé), a konkurenciaharc, a hardveroldal által diktált gyilkos tempó alaposan bekavar a müzlibe - attól tartok, nem ez volt az utolsó hasonló hírem...
Mint az elmúlt időszak néhány nem eléggé kidolgozottan piacra dobott "bug-királya"!
Mint az elmúlt időszak néhány nem eléggé kidolgozottan piacra dobott "bug-királya"!