Bár a hír, amely kikerült szerkesztőségünk két oszlopos tagjától, mindannyiunkat megrázott egy picit, nem szabad elfelejteni, hogy a show-nak folytatódnia kell -- hiszen az élet nem állt meg, sőt, bizonyos értelemben véve az év legérdekesebb szakaszában vagyunk. A tokiói játékkiállítás PC-s szemmel nézve nem volt valami nagy durranás -- azonban szinte egy időben vele a Blizzard is elindította saját kis többnapos hepaját, amelyen készülő játékaikból (vagyis a PC-s ipar legjobban várt termékeiből!) mutattak nekünk újabb és újabb infókat. Ezek nyomába indultunk el egy picit.
Az ismeretlen projekt és a World of Warcraft
Az már rögtön az elején kiderült, hogy a Blizzard nem csak két, meglehetősen vaskos lábon, illetve projekten áll. Jó pár belsős ember megkérdezése után immáron 100%-osan biztos az, amit eddig csak sejtettünk: új MMOG szoftver készül a fiúknál, méghozzá -- és ez már meglepő -- egy teljesen ismeretlen világban játszódó. A programról sokat még nem lehet tudni, annyi azonban bizonyos, hogy a megjelenése csak és kizárólag a World of Warcraft kifutása után lehetséges -- a megkérdezett szakemberek szerint tehát minimum 2010, vagy 2011 lehet az az időpont, amikor egyáltalán látunk valamit a projektből. És ha már WoW...
Az első, és igen komoly kritikát kapott információ az aranylemezre mászó expanzióról az volt, hogy a "Dance Studio", amellyel a játékosok egyedi, saját táncokat kreálhattak volna, mégsem kerül bele a kiegészítő DVD-jébe. Az okok egyszerűek: baromi bonyolult egy-egy mozdulatsort belevarázsolni a szoftverbe, de nem kell pánikba esni -- Jeff Kaplan azt mondja, ez nem azt jelenti, hogy nem lesz ilyesmi, pusztán csak azt, hogy csúsznak az elképzeléssel. Ezek után az egyik újságíró beszúrta a kérdést, hogy mi történt, amiért a Blizzard olyan ígéreteket tesz, amelyeket aztán később nem tart be -- a beszélő erre nem tért ki, de szinte azonnal szóba hozta az Activision és a Vivendi egyesülését, amely elég egyértelmű célzásnak vehető. Ezek után kitértek a jövőre, egy félre nem érthető gesztussal, miszerint mi az, amit majd a következő "nagyobb frissítésbe" szeretnének belepakolni -- félig tehát már is hivatalos a harmadik expanzió. Annyi biztos, hogy a sokat emlegetett kasztspecifikus kezelőfelület (vagyis a minden karakternek saját, a foglalkozáshoz tökéletesen illő UI) egyelőre még tervezési fázisban sincsen -- a fejlesztők szerint a WoW-nak az egységessége a vonzereje, kár volna ezt elszúrni ezzel. (Magyarul nincs rá se idő, se szükség, a játékosok megoldják add-onokkal, amelyeket az új kiegészítőlemez megjelenésével még lecserélni sem kell, hiszen a szoftver lelkébe nem nagyon nyúltak bele, a legsikeresebb modok egy patch-csel WotLK kompatibilissá tehetők.)
Szintén tervbe van véve egy úgynevezett "kétirányú szakosodás", ez valószínűleg nem sokkal a kiegészítő után érkezik, egy méretes folttal. Ennek segítségével -- természetesen magas szinten -- két, teljesen különböző irányba szakosodhatunk a karakterünkkel (szép magyarosan "kéccer oszthattyuk el a talenteket vaze!"), és ezek között egy gombnyomásra válthatunk majd -- így lehet egy leosztásunk útvesztőkre ("instákra"), egy pedig játékos játékos elleni küzdelmekre ("pévépé"). Szinte az összes kaszt megújul valamilyen szinten: tovább egyszerűsítik a vadászok kedvenc-rendszerét, variálnak a harcoson, a druidán, a tolvajon és a többieken is. Végül szóba került a Legendary Pictures (300, Sin City...) által készített WoW-film is: a helyzet az, hogy jövőre még tuti nem kerül a mozikba a dolog -- egyszerűen annyi konkurenciája lenne anyagilag, hogy nem érné meg piacra dobni, elég csak arra gondolni, hogy a Warner Bros által abszurd módon több tíz millió dollárral megtámogatott Harry Potter 6 is jövőre debütál. A forgatókönyv már készen van, de még változni fog -- elvégre a Blizzard is központi szerepet játszik a filmben...
Diablo 3
És igen, elérkeztünk a Diablo harmadik részéhez. Mint arról már beszámoltunk nektek, kiderült a nagy titok, vagyis a harmadik kaszt a barbár és a nekrópótlék boszorkánydoktor mellé: ő a varázsló. Az eredetileg "semelyik kaszt nem hasonlít majd az előző részekben látott szereplőkhöz" hozzáállást kifordító elementalista mágus tökéletes ötvözete az első rész néger férfi sorcererének, és a második rész törékeny varázslólányának: használhat mindent, amit azok (előkerültek olyan klasszikus varázslatok, mint a nova, a különböző "boltok", sőt a teleport is), de cserébe kap pár protoss egyedi mágiát is, mint például az időlassítást. Akár csak a barbár, ő is képes ugrani, ez már kiderült a videóból, így szinte biztos, hogy a 3D-s területek kihasználása minimális szinten ügyességi feladat is lesz.
Végre fellibbent a fátyol a "képességrúnákról" is. Ezeknek a mágikus tárgyaknak a segítségével teljesen egyedivé varázsolhatjuk a speciális képességeinket, valószínűleg nem hogy két hasonló, de két, egymásra picit is hajazó karakterrel sem találkozhatunk majd. A kiállításon a teleportot és a tűzbombát mutatták be: a rúnákkal dúsított változatoknak hála még a szimpla helyváltoztató varázslatból is területre sebző, brutális támadást lehet kovácsolni, de egy-egy kombináció elég volt hozzá, hogy a beharangozóból már ismert boszorkánydoktor tűzbombája pattogjon párat az ellenfelek között, sebezve azokat, és csak utána robbanjon fel -- még nagyobbat sebezve.
Kiderült a legkényesebb téma is, amely miatt valószínűleg nagyobb pofonokat kapnak majd a fejlesztők: megszűnik az egyszerű statisztikák (erő, ügyesség, stb.) kézzel való kiosztása -- minden szintlépésnél automatikusan történik majd ez. Jay "hate me" Wilson azonnal leszögezte, hogy ez nem azt jelenti, hogy a játékosnak nem lesz dolga, pusztán azt, hogy megpróbálják elkerülni a 10. szinten 50-es erővel és kaszával rohangáló varázslók, és egyéb mókás, összeférhetetlen karakterkoncepciók tömegét. Természetesen az egyszerű statisztikák megmaradnak, és a legtöbb tárgynak előfeltétele is lesz, csak az automata elosztásnak köszönhetően egy varázsló mondjuk csak 30. szinten érheti el azt az egyszerű páncélt, amit egy barbár már a tizediken is hordhat. Megszűnnek az erőre, ügyességre, és ilyesmikre bónuszt adó tárgyak is -- csak a szint, és más semmi.
Három nehézségi szint várható, valamint most már biztos, hogy visszatér a HC-mód is, amelynek hála, ha a karakterünk meghal, végleg húz a pokolba. És még egy sokkoló hír: nyolc helyett úgy néz ki, csak négyen játszhatunk majd vállt vállnak vetve a Battle.net-en, ráadásul, ha csatlakozunk egy játékhoz, azonnal benne leszünk a csapatban -- kérdés, hogy lesz-e így egyáltalán PvP beépítve. (Gondolom sokaknak hiányozna.) A képességek mind és mind nagyon fontosak és használhatóak lesznek, eltűnnek az ún. "töltelék skillek", amelyeket csak azért voltak rajta a fán, hogy utána elérhessünk egy másikat: minden pontot alaposan meg kell fontolnunk, hiszen ellentétben a WoW-val, valószínűleg még mindig nem lesz "újra elosztható" játék közben hősünk képességfája -- bár ez még nincs eldöntve... Egy konzolos változaton gondolkodnak, de csak akkor lehet róla szó, ha semmit nem kell kivenni a programból hozzá -- itt a Diablo 1-re is tettek egy célzást, lévén, az megjelent PS1-re, és még szebb is volt, több lett, nem kevesebb.
StarCraft 2
Nos, ezzel kapcsolatban a legnagyobb hírt -- hála Obo kollégának -- már tudjátok, vagyis "trilógiává" válik a StarCraft 2. A már-már epizodikusnak megfelelő tartalomra, ahogyan arról már tudattunk titeket, hivatalos magyarázatként az szolgál, hogy szeretnék tartani a szintet, azonban menet közben jó pár dolog kiderült, amelyek mellett nem lehet elsétálni. Valószínű -- még ha nem is lehet 100%-ig biztosra menni --, hogy elsősorban kiadói nyomás miatt kellett meghozni ezt a drasztikus döntést. A Blizzard által mindig betartott minőség ugyanis a jelen kor követelményei között (több év egy-egy kampányra, komplett újrakezdés egy projekt közepén, stb...) szintelehetetlen feladat bármelyik cégnek, aki pénzből él. Ezzel a módszerrel a fiúk egy fenékkel próbálnak megülni két lovat: egyrészt olyan igényes programot alkotnak, amellyel senkinek sem lehet baja, másrészt így a teljes kampány végigjátszásáig nem kell újabb két-három évet "csúsztatni" a terméket -- a kiadás után ráérnek foglalkozni vele, sőt, azt se felejtsük el, hogy ezek a "csomagok" pénzért lesznek majd beszerezhetőek, így még az Activision is elégedett lesz. Remélhetőleg mi is...
Az új információk tükrében valószínűleg legalább egy év (pénzügyi, minden bizonnyal...) fog eltelni egy-egy fejezet között, az ár még mindig ismeretlen (bár ugye céloztak rá, hogy minden új "epizód" annyira új lesz, mintha egy különböző játékot kapnánk -- ez akár azt is jelentheti, hogy teljes áron kell majd bevásárolnunk belőlük...), viszont az már most is biztos, hogy az egyes epizódok kihatnak majd a multiplayerre is -- tehát azok, akik csak a battle.net-et szeretnék nyüstölni éjjel-nappal, ugyanúgy le lesznek húzva jól járnak az új fejezetek megvásárlásával. Átfedések várhatóak, vagyis az ember kampányban lesz egy mini protoss hadjárat, és valószínűleg a protossok között is lesz egy zerg, és így tovább -- kapunk mindenből mindig egy kicsit. A rajongók már kaszákkal rontanak a főhadiszállásra...
Azt még nem tudni, hogy csak a rendervideókban-e, vagy akár egy külön epizódban, de az biztos, hogy a történetben visszatérnek a xel'nagák. Miután a könyvek, a játék, sőt még a legapróbb hivatalos információk is "össze-vissza" vannak a teremtő fajjal kapcsolatban (akik ugye létrehozták a protossokat, csalódtak bennük, majd rágyúrtak a zergekre, amik túlnőttek rajtuk, és jól megették őket), ennél többet nem tudni, de annyi bizonyos, hogy ha máshol nem is, de egy rendervideóban majd szemrevételezhetjük a "nagy öregeket". Ha pedig videók: annyi már bizonyos, hogy az intró körülbelül bruttó négy perces lesz, de ezen is hosszú éveket dolgozott a cinematic-brigád.
Jó nagy batyunyi információ került ki a minden bizonnyal a legtöbbek által várt PC-s játékokból. Kicsit érződik, hogy a kiadóegyesülés rányomja a bélyegét a brigádra -- abban csak reménykedhetünk, hogy ez apróságokban, és nem a minőségen fog majd meglátszani...

Az már rögtön az elején kiderült, hogy a Blizzard nem csak két, meglehetősen vaskos lábon, illetve projekten áll. Jó pár belsős ember megkérdezése után immáron 100%-osan biztos az, amit eddig csak sejtettünk: új MMOG szoftver készül a fiúknál, méghozzá -- és ez már meglepő -- egy teljesen ismeretlen világban játszódó. A programról sokat még nem lehet tudni, annyi azonban bizonyos, hogy a megjelenése csak és kizárólag a World of Warcraft kifutása után lehetséges -- a megkérdezett szakemberek szerint tehát minimum 2010, vagy 2011 lehet az az időpont, amikor egyáltalán látunk valamit a projektből. És ha már WoW...
Az első, és igen komoly kritikát kapott információ az aranylemezre mászó expanzióról az volt, hogy a "Dance Studio", amellyel a játékosok egyedi, saját táncokat kreálhattak volna, mégsem kerül bele a kiegészítő DVD-jébe. Az okok egyszerűek: baromi bonyolult egy-egy mozdulatsort belevarázsolni a szoftverbe, de nem kell pánikba esni -- Jeff Kaplan azt mondja, ez nem azt jelenti, hogy nem lesz ilyesmi, pusztán csak azt, hogy csúsznak az elképzeléssel. Ezek után az egyik újságíró beszúrta a kérdést, hogy mi történt, amiért a Blizzard olyan ígéreteket tesz, amelyeket aztán később nem tart be -- a beszélő erre nem tért ki, de szinte azonnal szóba hozta az Activision és a Vivendi egyesülését, amely elég egyértelmű célzásnak vehető. Ezek után kitértek a jövőre, egy félre nem érthető gesztussal, miszerint mi az, amit majd a következő "nagyobb frissítésbe" szeretnének belepakolni -- félig tehát már is hivatalos a harmadik expanzió. Annyi biztos, hogy a sokat emlegetett kasztspecifikus kezelőfelület (vagyis a minden karakternek saját, a foglalkozáshoz tökéletesen illő UI) egyelőre még tervezési fázisban sincsen -- a fejlesztők szerint a WoW-nak az egységessége a vonzereje, kár volna ezt elszúrni ezzel. (Magyarul nincs rá se idő, se szükség, a játékosok megoldják add-onokkal, amelyeket az új kiegészítőlemez megjelenésével még lecserélni sem kell, hiszen a szoftver lelkébe nem nagyon nyúltak bele, a legsikeresebb modok egy patch-csel WotLK kompatibilissá tehetők.)


És igen, elérkeztünk a Diablo harmadik részéhez. Mint arról már beszámoltunk nektek, kiderült a nagy titok, vagyis a harmadik kaszt a barbár és a nekrópótlék boszorkánydoktor mellé: ő a varázsló. Az eredetileg "semelyik kaszt nem hasonlít majd az előző részekben látott szereplőkhöz" hozzáállást kifordító elementalista mágus tökéletes ötvözete az első rész néger férfi sorcererének, és a második rész törékeny varázslólányának: használhat mindent, amit azok (előkerültek olyan klasszikus varázslatok, mint a nova, a különböző "boltok", sőt a teleport is), de cserébe kap pár protoss egyedi mágiát is, mint például az időlassítást. Akár csak a barbár, ő is képes ugrani, ez már kiderült a videóból, így szinte biztos, hogy a 3D-s területek kihasználása minimális szinten ügyességi feladat is lesz.
Végre fellibbent a fátyol a "képességrúnákról" is. Ezeknek a mágikus tárgyaknak a segítségével teljesen egyedivé varázsolhatjuk a speciális képességeinket, valószínűleg nem hogy két hasonló, de két, egymásra picit is hajazó karakterrel sem találkozhatunk majd. A kiállításon a teleportot és a tűzbombát mutatták be: a rúnákkal dúsított változatoknak hála még a szimpla helyváltoztató varázslatból is területre sebző, brutális támadást lehet kovácsolni, de egy-egy kombináció elég volt hozzá, hogy a beharangozóból már ismert boszorkánydoktor tűzbombája pattogjon párat az ellenfelek között, sebezve azokat, és csak utána robbanjon fel -- még nagyobbat sebezve.

Három nehézségi szint várható, valamint most már biztos, hogy visszatér a HC-mód is, amelynek hála, ha a karakterünk meghal, végleg húz a pokolba. És még egy sokkoló hír: nyolc helyett úgy néz ki, csak négyen játszhatunk majd vállt vállnak vetve a Battle.net-en, ráadásul, ha csatlakozunk egy játékhoz, azonnal benne leszünk a csapatban -- kérdés, hogy lesz-e így egyáltalán PvP beépítve. (Gondolom sokaknak hiányozna.) A képességek mind és mind nagyon fontosak és használhatóak lesznek, eltűnnek az ún. "töltelék skillek", amelyeket csak azért voltak rajta a fán, hogy utána elérhessünk egy másikat: minden pontot alaposan meg kell fontolnunk, hiszen ellentétben a WoW-val, valószínűleg még mindig nem lesz "újra elosztható" játék közben hősünk képességfája -- bár ez még nincs eldöntve... Egy konzolos változaton gondolkodnak, de csak akkor lehet róla szó, ha semmit nem kell kivenni a programból hozzá -- itt a Diablo 1-re is tettek egy célzást, lévén, az megjelent PS1-re, és még szebb is volt, több lett, nem kevesebb.

Nos, ezzel kapcsolatban a legnagyobb hírt -- hála Obo kollégának -- már tudjátok, vagyis "trilógiává" válik a StarCraft 2. A már-már epizodikusnak megfelelő tartalomra, ahogyan arról már tudattunk titeket, hivatalos magyarázatként az szolgál, hogy szeretnék tartani a szintet, azonban menet közben jó pár dolog kiderült, amelyek mellett nem lehet elsétálni. Valószínű -- még ha nem is lehet 100%-ig biztosra menni --, hogy elsősorban kiadói nyomás miatt kellett meghozni ezt a drasztikus döntést. A Blizzard által mindig betartott minőség ugyanis a jelen kor követelményei között (több év egy-egy kampányra, komplett újrakezdés egy projekt közepén, stb...) szintelehetetlen feladat bármelyik cégnek, aki pénzből él. Ezzel a módszerrel a fiúk egy fenékkel próbálnak megülni két lovat: egyrészt olyan igényes programot alkotnak, amellyel senkinek sem lehet baja, másrészt így a teljes kampány végigjátszásáig nem kell újabb két-három évet "csúsztatni" a terméket -- a kiadás után ráérnek foglalkozni vele, sőt, azt se felejtsük el, hogy ezek a "csomagok" pénzért lesznek majd beszerezhetőek, így még az Activision is elégedett lesz. Remélhetőleg mi is...

Azt még nem tudni, hogy csak a rendervideókban-e, vagy akár egy külön epizódban, de az biztos, hogy a történetben visszatérnek a xel'nagák. Miután a könyvek, a játék, sőt még a legapróbb hivatalos információk is "össze-vissza" vannak a teremtő fajjal kapcsolatban (akik ugye létrehozták a protossokat, csalódtak bennük, majd rágyúrtak a zergekre, amik túlnőttek rajtuk, és jól megették őket), ennél többet nem tudni, de annyi bizonyos, hogy ha máshol nem is, de egy rendervideóban majd szemrevételezhetjük a "nagy öregeket". Ha pedig videók: annyi már bizonyos, hogy az intró körülbelül bruttó négy perces lesz, de ezen is hosszú éveket dolgozott a cinematic-brigád.
Jó nagy batyunyi információ került ki a minden bizonnyal a legtöbbek által várt PC-s játékokból. Kicsit érződik, hogy a kiadóegyesülés rányomja a bélyegét a brigádra -- abban csak reménykedhetünk, hogy ez apróságokban, és nem a minőségen fog majd meglátszani...
SC2. Eszembe jut egy kiadó. EA Games. Maximum Profit.
WOTLK. Jöjjön má' ki
Nekem a Diablo 3 se tetszik már a leírtak alapján és a Sc2 sem.
Sc2: Jön lát és győz. 3 részben na bumm, amíg a részek jók leszenk addig kibitjuk
Hajrá Bizzard!
Az ok, hogy a Blizzcon-on is ez derült ki (legalábbis a hírből ezt olvastam ki), de a Blizzard szerintem nem tudja kihagyni ezt. Diablo 3-ba is ígértek mittoménmilyen új kasztokat, aztán eddig 2 olyan lett bejelentve, ami már a Dio2-ben szerepelt. Szerintem ismerhető a Blizzard: nem tudnak ők olyan könnyen elszakadni a kedvenceiktől. Márpedig a barbár és a sorci is az (hiába nyilatkoztak mást), meg a StarCraft is.
Én logikátlannak tartanám, hogy egy új cím rögtön MMORPG legyen, ahhoz túl megalapozatlan a sikere. Elő kell azt készíteni valami tradicionálisabbal. Legalábbis remélem, ők is elgondolkodnak ezen
szerintem a Dio 3 4 fős multija technikai okok miatt van
Amúgy szerintem a Blizzard kicsit elsiette ezt a dolgot. Én legalább 10 évet még adnék a WoW-nak, mert szerintem sokan vannak még úgy, mint én, hogy menjen csak lejjebb az a fránya havidíj, meg az alapjáték ára (mondjuk 2990-ért már tényleg nem sok), és majd utána nekiruccanunk. Mert hamu fejemre, de én nagyon bebuzdultam, mikor kipróbáltam
Azt el is felejtettem írni nagy felindultságomban, hogy szerintem kizárt, hogy ne StarCraft MMO legyen a következő
Mondjuk a StarCraft-nál nehezebb lenne a dolog, mert a világ több bolygóra, kolóniára épül. Bár ezek után tökmindegy, mert mondjuk az első rész csak egy bolygón játszódna, majd a kiegben jönne a többi
Tök új MMO iránt én is kevésbé lelkesednék. De szerintem maradnak ők e téren a régi, nagy neveknél. Az új cím biztos valami "hagyományosabb" műfajjal fog bírni.
a StarCraft 2-vel amit csinálnak az pofátlanság...
az MMO-ról meg...a WoW lassan elavul grafikai szinten(bár nekem örök No.1) és az "új" gamerek már crysis-ekkel játszanak és amikor megnéznek 1 WoW képet azt mondják ronda és ki se probálják....világos hogy újítani kell , és azért a pént szagát is elég rendesen megérezték a WoW-al...
A Diablo 3 még istenes, bár számomra az, hogy egy játékon "egyszerűsítünk", csak visszalépés lehet. Mit zavarja őket, hogy van, aki mondjuk "manabarbárt" csinál, vagy zavarodott sorcit? Meg pont, hogy a statpontokból lehetett funkarikat csinálni, a cuccok mellett. Én igen is jónak tartottam, hogy karakteremet több szinten is befolyásolhatom. Ez úgy látszik, véget ért. Végre a Diablo 2-vel létrehoztak egy igazán összetett játékot, erre a 3. részre visszalépnek a Diablo 1 egyszerűségi szintjére (ott ugye skillek nem voltak igazából, csak nagyon leegyszerűsítve, könyvből tanulva). Ez egy szánalmas, idióta, kocák felé nyitni akarós döntés volt a Blizzard (?) részéről. Bár szerintem az Activision köcsög... khm. keze is benne van a dologban. Vissza nekünk a Blizzard North-ot!!!!!!!!!!4444
Az meg, hogy 4-re redukálták a multit, aztán végképp érthetetlen döntés. Ha megszűnik a LAG Bneten, akkor a pofámat befogom, de erősen kétlem, hogy azért van a mai napig is, mert 8-an vagyunk benn egy játékban egyszerre...
Amit meg a StarCraft 2-vel csinálnak, az tényleg vicc-kategória. Nem elég, hogy ezt a szemét módszert választották (kiegészítők, hahahahahaa, jót röhögtem) a játék megjelenésére, de még szétkúrják a kampányok koherenciáját is ezzel az "egy kis protoss - egy kis zerg" szisztémával. Pont azt szerettem az első részben is, hogy összeszorított
Egyre csalódottabb vagyok...
Mondjuk az "nyugtat", hogy talán Roperék nélkül is jó lesz a Diablo 3, mert a Hellgate-et maguk szépen elkúrták.
Koca-Diablo... Pfff...
Nekem még mindig nem tetszik a SC 2 trilógiásitása,de megszokjuk....Az új projectre meg kiváncsi vaagyok