A Doom nem fog szabadságot adni a moddereknek, de aki mégis szeretne valamit alkotni benne, annak a SnapMap beépített szerkesztő lesz a társa a munkában. A rendszer rendkívül jól használható, de olyan óriási építkezési szabadságot nem fog nyújtani, mint egy Minecraft, vagy akár a régi Doom editora.
Beépített szerkesztőként nagyon rugalmasnak és jól működőnek hat, de leginkább kész modulok elhelyezgetéséről van szó, mintsem valódi kreatív alkotói szabadságról. A játék menete azonban láthatóan nagyon jól testreszabható, az elemek közti kapcsolatoktól a játékos és az ellenfelek tulajdonságait érintő módosításokig, szinte minden variálható. Természetesen ide tartozik a fegyverek sebzése is. A tényleges adás 12 perc 50 másodperc után kezdődik meg.
Lesznek úgynevezett „snap pontok”, amelyek a tartalmak készítőinek és használóinak is járnak majd, ezeket leginkább kinézetbeli módosításokra használhatjuk majd fel. Van egy nagyon poénosnak tűnő, kosárlabdával ötvözött játékmód is a videóban, ezt a 27. perc környékétől érdemes figyelni. A SnapMap mechanizmusának egyik fő előnye a gyorsaság, percek alatt hozhatunk létre egy adott pályát. Meglátjuk, hogy a kreatív játékosok mire jutnak majd vele.
Ne feledjétek, holnap este 8 órakor egyjátékos pályákat mutat be a Bethesda Twitch oldala!