Az Obsidian Entertainment, miközben epekedik egy új Star Wars játék után, úgy tűnik, más sci-fi témájú programban is gondolkodott. Ez lett volna a Backspace, amin 2011-ben kezdtek dolgozni, és legalább a tervdokumentáció elkészítéséig eljutottak, mielőtt parkolópályára küldték egyéb elfoglaltságaik miatt.

A leírás alapján a Skyrim motorját és annak Radiant AI rendszerét használó játék a Mass Effect, a Borderlands és a System Shock 2 különös egyvelegét alkotná, ha valaha elkészülne. A történetben fontos szerepet kapott volna az időutazás, egy kutatóbázis, és egy azt megtámadó idegen faj. És persze az csillagközi utazás, hiszen az emberiség már felfedezte az űr azon pontjait is, ahová ember még nem merészkedett azelőtt.

Az ígéretesnek látszó projektet végül félre kellett tenniük, hiszen a csapat már így is gőzerővel dolgozik a South Park: The Stick of Truth-on, emellett felkérést kaptak több más munkára, így idejükbe, no meg kapacitásukba nem fér bele egy saját, önálló cím elkészítése. Viszont Feargus Urquhart, az Obsidian Entertainment feje elárulta a Kotakunak, hogy szeretnének még visszatérni a Backspace-re, ha kicsit felszabadulnak.

Se új Star Wars játék, se Backspace. Szegény Obsidiannak semmi sem sikerül.