A Digital Foundry csapata egy újabb címet próbált ki PlayStation 4 Prón, ezúttal konkrétan az Assassin’s Creed: The Ezio Collectiont, de sajnos az összkép elég vegyes. A csomagba tartozó játékok Pro masinán natív 4K-ban futnak egy ehhez megfelelő felbontással rendelkező képernyőn, valamint a kollekció összes tagja folyamatos 30 képkocka/másodperces teljesítményt produkál.
A rossz hír viszont az, hogy gyűjtemény részét képező játékokat jobban is felújíthatták volna, mivel minél korosabb epizóddal játszunk, természetesen annál kevésbé impozáns látványra számíthatunk. Ezt a tényt pedig a magas felbontásnál feltűnő finom részletek (pontosabban azok hiányosságai) csak még tovább fokozzák.
A rossz hír itt még nem ért véget; 1080p-re képes kijelző előtt játszva a programmal, sajnos nem fogunk semmilyen előnyös javulást tapasztalni a látványban az új konzolon. Így játékok „csak” natív 1080p-ben futnak, szóval a supersampling élsimítás (magasabb felbontású kép 1080p-s megjelenítése a részletek megőrzésének érdekében) előnyeit sem élvezhetjük.
Ráadásul a kisebb felbontás miatt elérhetővé vált jobb és stabilabb teljesítmény lehetőségével sem éltek a fejlesztők, így 1080p-ben is kizárólag maximum 30 FPS mellett élvezhetjük a firenzei orgyilkos életét bemutató programokat. Szomorú hír ez, mivel a PlayStation 4 Pro konzolban ennél azért jóval több lehetőség is rejlene.
PS4 tulajként azt mondanám, hogy igen, a konzolozás évek óta erről szól: mindegy, hogy megjelenéskor, vagy rá öt évre veszel az adott generációból egy gépet, ugyanazt kapod, PONT.
PS4 Pro tulajként azt mondanám, hogy *****us, ha már jelentős buktával túladtam a régi gépen, és vettem egy másikat, akkor nem kaphatnék valami pluszt akkor is, ha egyelőre nincs 4K kijelző a házban? Egy százast eldobtam - ezen kollekció esetén, de ki tudja mennyi ilyen lesz még - a semmire?
A policy-t előre és világosan le kellett volna fektetni, kedves Sony.