A Valve világhíres arról, hogy hatalmas szabadságot ad a fejlesztőinek: mindenki azt csinál, amit akar, ott dolgozik, ahol szeretne, a félkész ötleteket pedig a csapat együtt értékeli. A helyzet azonban nem ilyen rózsás, s titokban igenis van egy erős vezetés, akik a saját meglátásaik szerint kontrollálják a munkamenet bizonyos részeit -- legalábbis ezt mesélte a hardverosztály egykori vezetője.

Jeri Ellsworth (a képen) a Grey Area Podcast stábjának mesélt arról, hogyan járt a Valve-val. A hölgyet a hardverosztályra vették fel, majd rövidesen ennek a csapatnak a vezetője lett; a cég mindent megígért neki, mindent támogatást megadtak, azt azonban nem hagyták neki, hogy új embereket vegyen fel. Elmondása szerint volt egy műhelyük, több millió dollárnyi felszereléssel, de nem tudtak egy olyan embert találni, aki évi 40 ezerért egyszerű elemeket gyárthatott volna. Nem az volt a probléma, hogy nem keresett embereket, hanem az, hogy sosem tudtak senkit felvenni, mert egy kisebb csoport ezt megvétózta.

Ellsworth új jellemezte a Valve belső struktúráját, hogy abban vannak a népszerű kölykök, a bajkeverők és mindenki más, tehát valami olyasmit kell elképzelni, mint egy középiskolai hierarchiát. A köztes emberekkel semmi gond nincs, a bajkeverők azonban folyton változtatást akarnak -- ilyen bajkeverő volt Ellsworth is a csapatával, akik egy komoly virtuális valóság szemüveget szerettek volna összehozni, de a népszerű klikk meggátolta őket ebben, sőt elérték azt, hogy kirúgják azokat, akik nem férnek bele a saját kis rendszerükbe.

A több mint 90 perces, hatrészes podcastban megtudtuk, hogy a nyitott struktúra jól működik egy kisebb csapatnál, de ha már 300 dolgozóról van szó, jelentkeznek a hibák. Ellsworth egyik ötletét például olyan emberek vétózták meg, akiknek semmi közök nem volt hozzá, de a közösségi véleménynyilvánítás rendszere miatt mégis volt beleszólásuk a dologba. Szerinte hasonlóan rossz munkamódszer az is, hogy bónuszt kapnak a fejlesztők azért, ha egy fontos projekten dolgoznak, így ugyanis a feltörekvő, de kisebb figyelmet kapó ötletekkel ösztönösen senki sem foglalkozik.

A Valve februárban egy komolyabb leépítést hajtott végre, melynek keretében huszonöten távoztak, köztük a Steam egyik főnöke is. Ellsworth szerint ez a „népszerű kölyköknek” köszönhető, akik idővel paranoiásak lettek amiatt, hogy a meglévő munkatársak vagy az esetleg újonnan érkező megzavarják a belső rendjüket, kihangsúlyozta ugyanakkor azt, hogy mindezt csak a személyes tapasztalataira alapozva mondta el, s nem tudja, hogyan megy az élet a cég többi osztályán.

A Valve nem is olyan jó munkahely