A hosszú konzolos ciklus több kiadó rémálma, jó példa erre az EA, amely alig várja, hogy itt legyenek a nextgen gépek. Csatlakozott a fanyalgók táborához a Ubisoft is, lévén a cég elnöke, Yves Guillemot elmondta a Gamasutrának, hogy milyen nehéz helyzet állt elő a már ezer éve piacon lévő konzolok miatt.
"Amit nagyon hiányolunk, az az ötéves konzolciklus. Az új gépek hiánya hatalmas büntetés a piacnak. Értem én, hogy a gyártók nem akarnak túl hamar új konzolokat fejleszteni, mert drága mulatság, de az egész iparnak fontosak az új gépek, mert ez segíti a kreativitást. Sokkal kevésbé kockázatos új IP-kel előállni egy addig még nem látott konzol esetén. A vásárlóink nyitottak az újdonságokra, és csakis a legjobbat akarják. Egy generáció végén új cuccokra vágynak, csak épp nem veszik meg őket, mert tudják, hogy a havernál úgyis ellövöldöznek a Call of Dutyban vagy Assassin's Creedben. Egy ciklus vége mindig nagyon nehéz."
Guillemot úrnak sok tekintetben igaza van: bár a konzolgyártók maguk is játékkiadók, a vállukra vett felelősség mértéke sokkal nagyobb, mert termékeikkel az egész ipart meghatározzák. Az EA szerint egyébként jövőre jönnek az új gépek. Úgy legyen!
"Amit nagyon hiányolunk, az az ötéves konzolciklus. Az új gépek hiánya hatalmas büntetés a piacnak. Értem én, hogy a gyártók nem akarnak túl hamar új konzolokat fejleszteni, mert drága mulatság, de az egész iparnak fontosak az új gépek, mert ez segíti a kreativitást. Sokkal kevésbé kockázatos új IP-kel előállni egy addig még nem látott konzol esetén. A vásárlóink nyitottak az újdonságokra, és csakis a legjobbat akarják. Egy generáció végén új cuccokra vágynak, csak épp nem veszik meg őket, mert tudják, hogy a havernál úgyis ellövöldöznek a Call of Dutyban vagy Assassin's Creedben. Egy ciklus vége mindig nagyon nehéz."
Guillemot úrnak sok tekintetben igaza van: bár a konzolgyártók maguk is játékkiadók, a vállukra vett felelősség mértéke sokkal nagyobb, mert termékeikkel az egész ipart meghatározzák. Az EA szerint egyébként jövőre jönnek az új gépek. Úgy legyen!
Ráadásul a hosszú évek alatt már kiépült egy sok tízmilliós felhasználói bázis, ami sokkal nagyobb vásárlóerővel rendelkezik, mint amit egy konzol a start idején fel tud mutatni.
Azt pedig pláne nem értem, hogy mi köze van a konzol életkorának ahhoz, hogy milyen jellegű játékokat fejlesztenek rá? A nagy kiadók döntése, hogy fix sorozatokra állnak rá és tejeltetik a vásárlókat, szóval ők aztán ne panaszkodjanak a kreativitás hiányára...
OFF itt, bár röhögni mekkorákat fogunk majd mikor kijön a uj gen es konzolgenerácio és akkor az aktuális CoD is kijön az uj gépekre... Kiváncsi vagyok hogy fog festeni
mesterke6: A PGO-on sokan próbáltak már vitatkozni, hogy a PC vagy a Konzol a jobb, hidd el a vége csúnya lesz. (Ezt nem azért írtam, hogy olaj legyen a tűzre épp ellenkezőleg.)
Persze a legoptimálisabb az lenne, ha lenne konzol is meg PC is egy gamer-nek. Csak hát ez ugye költséges, mert két fajta konzolt vehet is kapásból, ha a Nintendo-t nem számolom bele.
Adtak ki jó sztori központú FPS-t (fognak is még pl. Dishonored) csak ők meg egy nagy hátránnyal indulnak: nincs benne Multiplayer/nem foglalkoztak a multival ergo, szar lett. Sok vérpisti meg csak a sztori miatt nem fogja megvenni = nem lesz nagy bevétel.
De sajnos a PC only játékok nem biztos,hogy visszahoznák a költséget.
Hagyjuk már az idióta dumát, hogy jaj 7 éves a konzol és nem lehet rá jó játékot fejleszteni, mert csúnya lesz a grafika és nem fogják venni a játékot.. A fejlesztőknek könnyebb folytatásokat készíteni, mert az már egy bejáratott IP és tudják, hogy viszonylag jól fog teljesíteni. Ne akarja már nekem bemagyarázni, hogy azért nem rukkolnak elő új ötletekkel és IP-vel, mert a hardware limitáció ez és ez bla bla bla..
Könnyű a kreativitás hiányát erre fogni. A minecraft biztos azért lett sikeres, mert a dx 11-es effektek rabul ejtik a játékost.. DE ha mindenáron csili-vili játékot akarnak csinálni, melyek nem fognak futni konzolokon, csináljanak PC-re. Ott jóval nagyobb a lehetőség és erősebb a hardware. De hát PC-re nem fejlesztünk, mert ha kiderül, hogy a csili-vili grafika mögött üres a játékélmény akkor jönnek a csúnya warezosok és letöltik a játékot melybe annyi kreativitás van, hogy a grafikában ki is merül.
Mellesleg megsúgom, hogy a generáció-váltás nem akkora horderejű lesz mint anno ps2-ps3 korszakban. Szerintem nem én vagyok az egyetlen olyan, aki nem dobta el az agyát a Unreal 4 techdemo-n. Semmi olyat nem láttam, amit a Samaritan demo-n ne láttam volna. Talán magasabb felbontású textúrákat. Ez édes kevés számomra