A Doom bétája nem aratott osztatlan sikert. Sokan természetesen a multiplayer játékmenete miatt haragudtak meg rá, de néhányan a PC-s változat grafikai opciózhatósága miatt is aggódni kezdtek, hiszen a béta ezen a téren igen sovány lehetőségeket biztosított. A Bethesda szerencsére nem zárkózott el a panaszok elől.
Honlapjukra kitett posztjuk szerint már most rengeteget változtattak, a PC-s játékfejlesztés pedig a DNS-ükbe van kódolva, szóval nem kell a grafikai beállítások miatt aggódnunk. Már a május 13-ai megjelenéskor lesz ultra-wide 21:9-es monitortámogatás, FOV csúszka és persze rengeteg beállítási lehetőség, amivel gépünk erejéhez igazíthatjuk a Doomot. Ezekről részletes listát is közölt a Bethesda:
- Manually Lock Framerate (un-locked by default)
- Lights Quality
- Chromatic Aberration Toggle
- Shading Quality
- Post Process Quality
- Particles Quality
- Game F/X Quality
- Decal Quality
- Directional Occlusion
- Reflections Quality
- Depth of Field Toggle
- Decal / Texture Filtering
- Motion Blur Quality / Toggle
- Sharpening Amount
- Lens Flare Toggle
- Lens Dirt Toggle
- Texture Atlas Size
- Show Performance Metrics
- Resolution Scaling
- UI Opacity
- Film Grain
- Rendering Mode
- FOV Slider
- Simple Reticle
- Show First-person Hands Toggle
- Use Compute Shaders
- Vsync (support or triple buffering)
Mindent összevetve, a Doom béta gépigénye alapján és a fenti listát látva nem lesz nehéz egy mai átlagos számítógép alá beopciózni a játékot úgy, hogy a sebesség is megmaradjon és a látványt se butítsuk le annyira.
klikk és nagyítás.
klikk és nagyítás.
Hát igen, eddig nem igazán futottam bele ezekbe a beállításokba. Igazából a legdurvább menüt még mindig Witcher 2-nél láttam, ott mondjuk azóta sem tudom a fele mit csinált :D
egy elírás mely kivételesen a mondat értelmét is megváltoztatja :D
Directional Occlusion
Sharpening Amount
Lens Dirt Toggle
Texture Atlas Size
Show Performance Metrics
Use Compute Shaders
Directional Occlusion: Ambient Occlusion-hoz lehet köze, valószínűleg a napfény élethűbb árnyékokat és mélységet ad a tárgyaknak
Sharpening Amount: képélesítés, kiemeli a távoli részleteket
Lens Dirt Toggle: Ezek szerint retkes lehet a "képernyő" avagy kamera amin át nézzük a játékot.
Texture Atlas Size: Sok kis textúrát tárolunk egy nagyban a gyorsabb memóriakezelés érdekében. Mekkora legyen a mérete a nagy textúrának (vagy a kicsiken? végül is egyre megy)
Show Performance Metrics: Valószínűleg kiírja a képernyőre az fps-t, ne adj isten a hőmérsékleteket és terhelést is.
Use Compute Shaders: A videokártyát nem csak grafikai renderelésre hanem valami egyéb számításra is felhasználja. Gondolom a fizika meg részecske effektekre gondolhatnak ez alatt bár részecskéket eleve hülyeség lenne CPU-n számolni.
Amúgy igen, ezek a beállítások azért nem fordulnak elő minden játékban. :D
Directional Occlusion
Sharpening Amount
Lens Dirt Toggle
Texture Atlas Size
Show Performance Metrics
Use Compute Shaders