Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy Driver 3, ami pár napja ünnepelte megjelenésének 20. évfordulóját, így adta magát, hogy a Driv3rgate-tel kezdjük ezt az új sorozatot. A visszajelzéseitek alapján Ti is szerettétek a játékot, de ha a szívünkre tesszük a kezünket, be kell látnunk, hogy korántsem volt tökéletes. A látvány, a sztori és a járművek irányítása ugyan remek volt, de a gyalogos részek és a lövöldözés hagyott némi kívánnivalót maguk után, a bugok miatt pedig egyeseknél teljesen játszhatatlanná vált.

A megjelenés időszakát is érdemes megvizsgálni: a GTA III és a Vice City után már nem tudott olyan nagyot gurítani, a San Andreas megjelenése pedig a kanyarban volt, ami ellen végleg elvérzett volna – tudták ezt a Driv3rt kiadó Atarinál is. Valószínűleg ez a félelem vitte rá őket, hogy olyan állapotban dobják piacra, amilyenben végül megjelent, így nem okozhatott túl nagy meglepetést, hogy a kritikák eléggé megcincálták a Driv3r grabancát – kivéve két magazint.

És akkor el is érkeztünk mai történetünkhöz, az őrületes Driv3rGate-hez, ami alapjaiban rázta meg a videojáték-újságírást, és úgy en bloc az etikus újságírást. Történt ugyanis, hogy a PSM2 és az Xbox World magazinok a megjelenés előtt kézhez kapták a játékot, és 10-ből 9-re értékelték. Ezzel még nem is lett volna gond, hiszen szívük joga, viszont miután a Driv3r boltokba került, mind a rajongóknak, mind a videojáték-újságíróknak szemet szúrt a dolog, mert teljes mértékben elütött a szaksajtó általános véleményétől.

Hogy mindezt kitárgyalják egymással, a GamesRadar fórumaira özönlöttek, ahol nemcsak a játékot szidták, hanem az Atarit is, a teória szerint ugyanis az Atari nemes egyszerűséggel lefizette a magazinok kiadóját, a Future-t, hogy pozitív értékeléseket kapjon a Driv3r. És akkor a lényeg: ezeket a fórumbejegyzéseket és hozzászólásokat szisztematikusan törölni kezdték az adminok a GamesRadar felületéről - a GamesRadar pedig szintén a Future-höz tartozott!

Persze a játékosokat sem kell félteni, nyitottak új fórumtémákat, és az egyikhez maga Nick Ellis, az Xbox World főszerkesztő-helyettese is hozzászólt. A reakciója lényege, hogy nincs itt semmi összeesküvés az Atarival, ők azért adtak 9-et a 10-ből a játéknak, mert a nem végleges verziót kapták kézhez, és az Atari megígérte nekik, hogy a megjelenésig kigyomlálják majd a bugokat. Ugyanakkor lehet, hogy a 9 kicsit sok, de amúgy az a magazin a hülye, amelyik 3 pontot adott, és ha megjelenéskor tesztelték volna, lehet megint 9-et adnának rá. Ja és az Official Xbox Magazine meg 8 pontot adott a Shadow Ops-ra, na az aztán az igazi túlzás!

Mindeközben pedig egyre több olyan komment jelent meg a fórumokon, melyek védelmükbe vették a játékot, és az Atarit is. Ezekről aztán kiderült, hogy a Babel Media nevű cég munkatársai írogatták. A Babel Media-ról annyit érdemes tudni, hogy a Driv3rGate előtt még a weboldalukon is büszkén hirdették, hogy olyan "gerillákat" alkalmaznak, akik fórumokat szállnak meg, és sima felhasználónak kiadva magukat kommentelnek. Miután az IP-címükből kiderült, hogy ketten is Babelesek, bevallották, hogy tényleg azok, de amúgy tök másik divíziónál dolgoznak, és csak a saját magánvéleményük, amit leírtak. Hát hogyne. Ja igen: aztán ezek a fórumtémák is nyomtalanul eltűntek…

Az Atari végül 2006-ban inkább eladta a Driver-jogokat a Ubisoftnak, így születhetett meg a Driver: Parallel Lines, a Driver 76 és a Driver: San Francisco. A San Francisco után viszont a Ubisoft sem látott több fantáziát a szériában, és a folytatást inkább teljesen átdolgozták, talán már hallottatok róla: ebből lett a Watch Dogs. Ami egyébként simán felbukkanhat még ebben A játékvilág legnagyobb botrányai sorozatban, stay tuned! 

Mit szóltok az őrületes Driv3rGate-hez?