Napjaink egyik legérdekesebb technológiáját a virtuális valóság szemüvegek jelentik, amiben egyre több cég lát nagy fantáziát, főleg a játékok terén, de az oktatás, a kutatás és a szórakoztatás egyéb módjaiban való használat is szóba került. A technológia úttörője az Oculus csapata, amely már most egy kézzelfogható fejlesztői készlettel rendelkezik, amit meg lehet venni, használni és kísérletezni vele, tehát nem csak ígéretük van, vagy egy félkész prototípus.
Az egybehangzó vélemény, hogy a virtuális valóság technológia előtt nagy jövő áll, s ha valami sikerre viheti az ötletet, az a Kickstarter kampányként kezdett Oculus Rift lehet, így hát nagy az érdeklődés a cég körül. Nemrégiben például sikerült megnyerniük a játékipar sztárprogramozóját, John Carmacket, átigazolt a Valve virtuális valóság felelőse, Atman Binstock, illetve természetesen kérőkből is akadt szép számmal, amely szerette volna megvásárolni a csapatot -- a Facebook azonban mindenkit lezavart a színről, hiszen tegnap bejelentette: megvették az Oculust.
Az üzlet összesen 2 milliárd dollárjába kerül az óriásnak, amit 400 millió dollár készpénzzel, illetve 1,6 milliárd dollár értékű részvénnyel bonyolítanak le, valamint további 300 millió áll rendelkezésre, amit bizonyos mérföldkövek elérése után adnak majd át. Az üzlet, ha minden jól megy, az év második negyedévében zárul le.
Mark Zuckerberg elmondása szerint a virtuális valóság a jövő platformja, s az Oculus Riftnek megvan az esélye arra, hogy alapvetően megváltoztassa azt, ahogyan játszunk, dolgozunk és kommunikálunk. A tervek szerint a fő profil természetesen a játékok lesznek, amin független csapatként dolgozhatnak a fejlesztők, de nem titkolt cél az, hogy kommunikáció, az oktatás és a munka világába is elhozzák az eszközt. Az Oculus csapata eközben azt nyilatkozta, hogy örülnek a felvásárlásnak, hiszen a Facebook érti a VR jelentőségét, s így együtt már jobb esély van arra, hogy a Rift széles körben, elfogadható áron elérhető legyen szerte a világban, ahogy azt a cég eredetileg tervezte.
A felvásárlás híre persze nem volt negatív hatás nélkül, Markus „Notch” Persson ugyanis azonnal bejelentette: a Minecraft nem fog elkészülni Oculus Riftre, a Facebooktól ugyanis „kirázza a hideg” a fejlesztőt.
We were in talks about maybe bringing a version of Minecraft to Oculus. I just cancelled that deal. Facebook creeps me out.
— Markus Persson (@notch) 2014. március 25.
Nem kötelező megvenni ezt jól tudom de nem akarom azt látni, hogy a tizenéves gyerekek a metrón ezzel a arcukon utazzanak!
Majd összehozzák a mobil és a Oculus közti kapcsolatot és lám létrejött a virtuális utópisztikus világ!
Még annyit hozzáfűznék a mondanivalómhoz, hogy oktatásban nem igazán tudom ezt elképzelni! Sok minden mást igen de ezt nem!
Felveszi a tanár és a gyerek a szemüveget és utána... ??? Virtuális valóságban szituációkat oldanak meg? Esetleg a szakmunkásképzőben az asztalos azon keresztül gyártja le a széket? Játékban jó dolog azon kívül szerintem már nem!
" az Oculus Riftnek megvan az esélye arra, hogy alapvetően megváltoztassa azt, ahogyan játszunk, dolgozunk és kommunikálunk"
El tudom képzelni, ahogy két ember egymással szemben ül és így kommunikál...
A Pusztitó című film jutott eszembe, no meg sok minden más...
Nem akarok egy olyan világban élni, ahol ez a kütyü a mindennapi életünket teszi ki!
Ha a facebooktól függ jó eséllyel fogunk lefelé csúszni a lejtőn!
" az Oculus Riftnek megvan az esélye arra, hogy alapvetően megváltoztassa azt, ahogyan játszunk, dolgozunk és kommunikálunk"
El tudom képzelni, ahogy két ember egymással szemben ül és így kommunikál...
A Pusztitó című film jutott eszembe, no meg sok minden más...
Nem akarok egy olyan világban élni, ahol ez a kütyü a mindennapi életünket teszi ki!
Ha a facebooktól függ jó eséllyel fogunk lefelé csúszni a lejtőn!
Még annyit hozzáfűznék a mondanivalómhoz, hogy oktatásban nem igazán tudom ezt elképzelni! Sok minden mást igen de ezt nem!
Felveszi a tanár és a gyerek a szemüveget és utána... ??? Virtuális valóságban szituációkat oldanak meg? Esetleg a szakmunkásképzőben az asztalos azon keresztül gyártja le a széket? Játékban jó dolog azon kívül szerintem már nem!
" az Oculus Riftnek megvan az esélye arra, hogy alapvetően megváltoztassa azt, ahogyan játszunk, dolgozunk és kommunikálunk"
El tudom képzelni, ahogy két ember egymással szemben ül és így kommunikál...
A Pusztitó című film jutott eszembe, no meg sok minden más...
Nem akarok egy olyan világban élni, ahol ez a kütyü a mindennapi életünket teszi ki!
Ha a facebooktól függ jó eséllyel fogunk lefelé csúszni a lejtőn!