Spin-off-ot NE: Szintén pletykáltak róla, hogy esetleg a már ismert karakterek is kaphatnak külön játékot, de szívből remélem, hogy csírájában fojtották el ezt a gondolatot. Ha eredettörténeteket akarnak azt vagy csinálják meg filmben (Miranda Lawson karakterét már keresni sem kéne), vagy oldják meg (akár standalone) DLC formájában.
Jól megírt karakterek: A 2. részben talán a legjobban kidolgozott szereplőgárda vonult fel a videójátékok történelmében (na jó a KotOR 2 azért nem kis ellenfél), sokan húzták is a szájukat, hogy a fináléra szinte csak a már jól ismert kópék tartottak velünk. Én ezt mondjuk nem bántam, mert csak jobb barátokkal megmenteni a világot, mint ismeretlenekkel, de ez egy új korszak mely új hősöket követel, így elvárható, hogy ismét kitegyenek magukért a fiúk-lányok.
Dráma: A 3. rész ezen a téren kiválóan teljesített, sok szívszorító jelentnek lehettünk szem és fültanúi, így az a minimum, hogy itt is kapunk pár mindf*ck-ot.
Nagyobb ütközetek: Bár Shepard utolsó menetében épp globális háború zajlott, ezt pusztán jól összerakott átvezetők, és pár háttérelem/történés hivatott szemléltetni, a játéktéren csupán mi és társaink masíroztunk az ellen sorai felé. Az új engine meg elvben csodákra képes, így tessenek már sokszereplős, monumentális csatákat a képernyőre varázsolni kedves BioWare!
Rombolhatóság: A ME trilógia többek között azért is volt sétagalopp még medium nehézségi szinten is, mert elég volt bekuporodni egy fedezék mögé, és ügyesen osztott headshot-okkal, valamint a képességek jól ütemezett használatával a legkeményebb ütközet is játszi könnyedséggel letudható volt. Viszont ha a biztonságot nyújtó tereptárgyak egy idő után leamortizálódnak, na az már buli, a Frostbite pedig tökéletes ennek kiszolgálására.
Járművezetés: Jó a Mako vezetése nem volt épp leányálom, de a Hammerhead az Overlord DLC-ben már egész jól irányítható volt, így egy hasonlót szívesen látnék viszont a következő felvonásban. Az űrhajóvezetés persze még jobb lenne, de ne álmodozzunk.
Nagyobb szabadság: Az új Dragon Age már relatíve nagy területtel operál majd (már ha igaz a marketingszöveg persze) így adja magát, hogy most is egy viszonylag nyitott világot kapjunk, mondjuk az SW:TOR rendszerének örülnék a legjobban, sok bolygóval, behatárolt, de nagyszerűen strukturált területekkel.
Le a Dragon Age II-es küldetésekkel: Már az említett játékban is roppantul idegesítettek a párbeszéd nélküli, „találunk valamit és az odaadjuk a tulajnak, holott még csak nem is beszéltünk vele azelőtt” küldetések, amik XP szerzésen kívül semmit nem nyújtottak. A Mass Effect 3-ban ez a megoldás még jobban szemet szúrt, nagyon remélem, hogy a játékidő ily módú meghosszabbítása már nem kap szerepet az új részben.
A zeneszerzők maradjanak: Sam Hulick, Clint Manshell, Christopher Lennertz, Cris Velasco és Sascha Dikiciyan. Ők öten olyan zenei anyagot pakoltak a Mass Effect 3 alá, hogy arra szinte szavakat sem találok, komolyan a legjobb amit valaha játékban hallottam. Adja magát hát, hogy a következő dallamokat is ők komponálják.
Több párbeszéd: Itt most nem a szöveg mennyiségére gondolok, hanem a dialógusokba való beleszólási lehetőség legyen több, mert a 3. részben sokszor ment automatice a szöveg, választani csak ritkán lehetett, és hát egy párbeszédekre kihegyezett játékban hadd én döntsem el a beszélgetések alakulását.
Románc: Ezt szerintem nem kell magyarázni.

Úgy hirtelen most ennyi elvárás jutott eszembe, biztos van még pár, de ha a felsoroltak nagy része teljesül már elégedett leszek a végeredménnyel. Remélhetőleg még az év folyamán fény derül a titokra: Mit is kapunk 2015-ben?!